* قطر تهدید ترکیه را جدی توصیف کرد
پ
کد خبر : ۱۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ -16 October 2019
"خالد بن محمد العطیه" معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر اعلام کرد که تهدید‌های ترکیه در خصوص بازگشایی مرز‌ها و هجوم سیل پناهجویان به کشور‌های اروپایی وعده توخالی نیست.
به گزارش«آزادی» وزیر دفاع قطر در نشست امنیتی دوحه از اقدامات اخیر ترکیه در سوریه دفاع کرد. وی با اعلام اینکه حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه جنایت محسوب نمی‌شود تاکید کرد، نگرانی جامعه جهانی در مورد این عملیات نامشخص است.

اظهارات خالد بن محمد العطیه در حالی مطرح می‌شود که تهاجم ترکیه به مناطق کردنشین شمال شرقی سوریه وارد هفته دوم خود می‌شود.

وزیر قطری همچنین اقدامات ترکیه برای کمک به پناهجویان سوری را مزیت "آشکار" این عملیات خواند و گفت که تهدید‌های ترکیه برای بازگشایی مرز‌ها و هجوم سیل پناهجویان به کشور‌های اروپایی وعده‌های توخالی نیست.

وی اشاره دائمی حمله ترکیه به کرد‌ها را نیز اشتباه بزرگی توصیف کرد و عملیات ترکیه را مبارزه علیه تروریست‌ها خواند.

عملیات ترکیه که به گفته آن‌ها برای استقرار پناهجویان سوری در مناطق شمالی سوریه است، تقریبا پس از برقراری آرامش نسبی در خاک سوریه و جنگ داخلی این کشور هفته گذشته آغاز شد. ترکیه اعلام کرده که به دنبال پاکسازی مناطق شمالی سوریه از "تروریست ها" و استقرار مردم آواره در این مناطق است.

به گفته اردوغان حدود ۳ میلیون پناهجوی سوری در مناطق مختلف ترکیه مستقر هستند. وی پیشتر هشدار داده بود در صورتی که کشور‌های اروپایی ترکیه را به "تجاوز به سوریه" متهم کنند، او دیگر برای جلوگیری از حرکت پناهجویان سوری به سوی اروپا تلاش نخواهد کرد.

جامعه جهانی و همچنین دولت سوریه بار‌ها تهاجم ترکیه را محکوم کردند. دمشق در واکنش به این حمله نیرو‌های خود را به شمال کشور اعزام کرده و روز سه شنبه کنترل شهر منبج را در اختیار گرفته است. رییس جمهوری ترکیه نیز گفته با حضور ارتش سوریه در منبج مشکلی ندارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، قطر ، ترکیه اروپا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: