* حقوق‌دان ورزشی: باخت ایران، شکست کمیته انضباطی بود
پ
کد خبر : ۱۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ -16 October 2019
حقوقدان ورزشی کشورمان گفت: متخصص آنالیز فنی فوتبال نیستم، اما به نظرم شکست تیم ملی ایران مقابل بحرین باخت کمیته‌های داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال بود.
به گزارش«آزادی» «غلامرضا رفیعی» روز چهارشنبه در خصوص اتفاق‌های دیدار بحرین و ایران اظهار داشت: هنوز یادمان نرفته است که در سال گذشته تیم ملی فوتبال ایران چگونه بازنده مسابقه با تیم ملی ژاپن شد. در مسابقه با ژاپن و در حالی که مربی قدرتمند و صاحب سبکی به نام «کارلوس کیروش» هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، ۶ نفر از بازیکنان تیم ملی به نشانه اعتراض و بدون اینکه داور مسابقه سوت توقف بازی را زده باشد به سمت داور مسابقه هجوم آورده و در حقیقت ترک پست کردند. بازیکنان ژاپن در کمال خونسردی و به راحتی صاحب گل و برنده میدان شدند. پس از همان دیدار در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، بسیاری متذکر شدند که هجوم آوردن به سمت داور حتی اگر مسابقه متوقف نشده باشد را از مسابقات لیگ ایران به مسابقات تیم ملی به ارث برده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در مسابقه دیشب نیز همین اتفاق تکرار شد. کاپیتان تیم ملی ایران با بیش از یکصد مسابقه ملی که ناخدای تیم ملی ایران باید باشد علی‌رغم اینکه خطا کرد و در مقابل میلیون‌ها بیننده مسابقه در سراسر جهان به سمت داور هجوم آورده و به قول معروف به قدری صورت خود را به نشانه اعتراض به صورت داور مسابقه نزدیک کرد که با واکنش محکم داور مسابقه مواجه شد. کاپیتان تیم ملی کنترل اعصاب و روان خود را از دست داد و بلافاصله توپی را سخاوتمندانه به بازیکنان مهاجم بحرین تسلیم کرد که نتیجه آن دریافت گل برتری از تیم بحرین بود.

رفیعی ادامه داد: تخصص من آنالیز دیدار‌های فوتبال نیست، اما به نظر من شکست شب گذشته، باخت کمیته‌های داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال بود. کمیته داوران از آن جهت که هرگز برخورد قاطعی با اشتباهات مکرر داوران در لیگ‌های داخلی نداشته و اگر هم برخوردی بوده، کمتر رسانه‌ای شده است. در حالی که هرروز بر اشتباهات مسلم بعضی از داوران افزوده می‌شود و کمیته داوران بدون اینکه داوران خاطی یا پراشتباه را محروم موقت یا دائمی از داوری کند، فقط خواهان احترام بازیکنان به داوران است.

این حقوق‌دان ورزشی تصریح کرد: وقتی باشگاه‌ها و بازیکنان فوتبال در لیگ‌های داخلی از دست ناداوری‌ها به انفجار می‌رسند و اقدام و واکنش جدی از سوی کمیته داوران نمی‌بینند، دامنه خویشتن‌داری و بردباری آنان به پایان رسیده و معترضانه تا سر حد برخورد فیزیکی به سمت داوران هجوم می‌آورند. بنابراین، این روی سکه مسئولیت زیادی متوجه کمیته داوران است.

وی همچنین بیان داشت:، اما روی دیگر سکه، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. اگر کمیته انضباطی بازیکنان خشن و مهاجم به داوران را قاطعانه مجازات کند، درس عبرتی برای همگان خواهد بود که با داور مسابقه درگیر نشوند. البته کمیته انضباطی به تازگی چنین رویه‌ای را در پیش گرفته، اما باید دید تا چه میزانی قادر به تداوم این روند است.

رفیعی در پایان گفت: هرچه را در مسابقات لیگ داخلی کشت کنیم در مسابقات ملی درو خواهیم کرد. اگر فکری به حال این وضعیت نکنیم باید شاهد ناکامی‌های بیشتری برای تیم ملی فوتبال ایران باشیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: