* اردن تمدید اجاره مناطق با تل‌آویو را تکذیب کرد
پ
کد خبر : ۱۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ -16 October 2019
سخنگوی دولت اردن امروز اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی درباره تمدید اجاره مناطق الباقوره و الغمر با رژیم صهیونیستی به مدت یکسال دیگر را تکذیب کرد.
به گزارش«آزادی» ، «جمانه غنیمات» وزیر مشاور در امور رسانه و ارتباطات و سخنگوی دولت اردن گفت که اخبار رسانه‌های صهیونیستی درباره تمدید یکساله اجاره الباقوره و الغمر با اسرائیل صحت ندارد.

غنیمات در مصاحبه با خبرگزاری عمون اردن گفت: «آنچه درباره تمدید اجاره الباقوره و الغمر گفته می‌شود، صحت ندارد.»

روزنامه صهیونیستی معاریو مدعی شد که اردن با درخواست تل‌آویو مبنی بر تمدید یکساله اجاره اراضی الباقوره و الغمر واقع در دره اردن موافقت کرده است.

«الباقوره» در شمال اردن و «الغمر» در جنوب این کشور واقع شده و طبق یکی از بند‌های توافقنامه «وادی عربه» که در سال ۱۹۹۴ میان اردن و رژیم صهیونیستی امضاء شد، این دو منطقه به مدت ۲۵ سال به این رژیم واگذار شد.

۲۶ اکتبر آتی (چهارم آبان) مدت اجاره این دو منطقه به پایان می‌رسد. طبق یکی از بند‌های توافق، اجاره دو منطقه می‌تواند برای ۲۵ سال دیگر نیز تمدید شود؛ مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل اعلام کند که حاضر به تمدید نیست. دولت اردن سال گذشته این تصمیم خود را صراحتا به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باید دو منطقه مذبور را به اردن باز گرداند.

در همین ارتباط «صالح العرموطی» مسئول سابق اتحادیه وکلای اردن گفت که در ۱۰ نوامبر آتی دو منطقه مذکور باید تحویل حاکمیت اردن شود. چرا که این تاریخی است که اجرای توافقنامه در آن شروع و در جراید آن زمان اعلام شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: