* استان قزوین در صادرات جزو ۵ استان برتر کشور است
پ
کد خبر : ۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ -13 October 2019
استاندار قزوین با بیان اینکه قزوین با منابع و ظرفیت‌هایی که دارد جزو ۵ استان مطرح کشور در حوزه صادرات به شمار می‌رود، گفت: آمار بسیار پایین صادرات وزنی و ارزشی به هیچ عنوان زیبنده استان قزوین نیست.
به گزارش «آزادی» ، هدایت‌الله جمالی پور استاندار قزوین در چهارمین جلسه کمیته اشتغال استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: قانون تصویب می‌شود تا چرخ زندگی مردم راحت‌تر بچرخد در حالی که اگر قوانین بخواهد دست و پای تولید را ببندد لازم است که مسائل در این جلسات مطرح شده تا با ارائه راهکاری قانونی چرخ زندگی و اشتغال مردم باسهولت بیشتری به حرکت درآید.

قزوین سهم ناچیزی در صادرات دارد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه سهم استان قزوین از صادرات کشور در ۶ ماهه نخست سال و از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب تنها ۶/۰ و ۲/۱ بوده است، گفت: قزوین ظرفیت و پتانسیل بسیاری دارد در حالی که سهم این استان در حوزه صادرات نسبت به ظرفیت‌هایش بسیار پایین و ناچیز است.

جمالی پور با بیان اینکه قزوین با منابع و ظرفیت‌هایی که دارد جزو ۵ استان مطرح کشور در حوزه صادرات به شمار می‌رود، گفت: آمار بسیار پایین صادرات وزنی و ارزشی به هیچ عنوان زیبنده استان قزوین نیست.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هم دولت و هم سرمایه گذاران باید سهم خود را در اقتصاد ملی و محلی و به خوبی ایفا کنند چراکه نباید سهم استان ما در حوزه اشتغال و صادارات تا این اندازه ناچیز باشد.

وی تصریح کرد: اشتغال، تولید و صادرات مسائل اصلی امروز مردم به شمار می‌روند و اگر بتوانیم در این سه حوزه موفق شویم آنگاه در مابقی زمینه‌ها نیز موفق و پیشرو بوده و مشکلات دیگر نیز رفع خواهد شد.

جمالی پور با اشاره به اینکه لازم است مدیران با برنامه‌تر و با انگیزه‌تر از گذشته به این مسائل ورود یابند و از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند، بیان کرد: متاسفانه تفکر سازمانی تنها منافع یک بخش را در نظر می‌گیرد و این امر سبب بروز مشکلات در جامعه و به وجود آمدن خسارات جدی در استان می‌شود.

استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید مدل‌هایی برای روان‌سازی، تغییر جهت‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در راستای تحول استان طراحی شود.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، استان ، قزوین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: