* بخش معدن در کنار خودروسازان است
پ
کد خبر : ۱۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ -13 October 2019
ششمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع زنجیره فولاد، نوآوری و فرصت‌های پنهان با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، مدیرعامل فولاد خوزستان در هتل استقلال برگزار شد.
به گزارش«آزادی» ، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در این کنفرانس گفت: صنعت فولاد یک صنعت شاداب بوده و ۲۵۴ شرکت دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی فعال هستند.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده فولاد و صنایع مرتبط در دنیا ۲۹۰ میلیارد دلار است، افزود: فولاد در سال جاری در دنیا رشد ۳.۵ درصدی داشته و صنعت فولاد کشور نیز رشد خوبی را شاهد بوده است و از رتبه ۱۷ به رتبه ۱۱ رسیده‌ایم و عملکرد کشور در این بخش موثر بوده است.

غریب‌پور افزود: در بخش تولید نیز عملکرد کشور خوب بوده است و ۳.۳ میلیارد تن در سنگ آهن ذخیره قطعی داریم که تا ۱۰ سال پس از ۱۴۰۴ پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی اخیرا در کنار خودروسازان قرار گرفته است، افزود: یک میلیون تن مصرف ظرفیت در صنعت خودروسازی بوده که بسیار قابل توجه است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو معتقد است: تحریک تقاضا و استفاده از نوآوری از نیاز‌های صنعت فولاد کشور است.

غریب‌پور اظهار کرد: ارقام ما در بخش اکتشاف بسیار خوشحال‌کننده است. اکتشاف جدید ما نتایج درخشانی داشته و ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع پهنه اکنون در حال اکتشاف است.

وی افزود: ظرفیت سازمان فضایی، انرژی اتمی و سازمان زمین‌شناسی در کنار ایمیدرو و تهیه و تولید و کنسرسیوم اکتشاف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه استخراج در معادن بزرگ به دنبال خلق ارزش هستیم، گفت: در زمینه فرآوری نیز شرکت فولاد مبارکه برای تولید لوله‌های انتقال سطح نفت در حال فعالیت است.

غریب‌پور ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اکنون از هفت شرکت استارتاپی فعالیت می‌کند. درواقع ما نیازمند هستیم که دانشگاه در کنار صنعت قرار بگیرد و این امر با شعار امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: سنگ آهن یک اولویت مهم در کشور است و سیاست ما جلوگیری از خام‌فروشی است.

وی اظهار کرد: ایمیدرو ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات پیشرفته را تامین خواهد کرد و خوشبختانه ساز و کار آن دیده شده است.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: