* آوارگان سوري مبتلا به بيماري «اردوغان گرفتگي»!
پ
کد خبر : ۱۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ -12 October 2019
سازمان ملل متحد اعلام کرد، با ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق مرزی در شمال شرق سوریه بیش از ۱۰۰ هزار تن از اهالی این مناطق از بیم جان خود متواری شده‌اند.
سازمان ملل متحد اعلام کرد، با ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق مرزی در شمال شرق سوریه بیش از ۱۰۰ هزار تن از اهالی این مناطق از بیم جان خود متواری شده‌اند.

به گزارش «آزادي» ، به گزارش سازمان ملل، بسیاری از مردم در شهر‌های تل تمر و حسکه در مدارس پناه گرفته‌اند.

ترکیه حملات خود را از روز چهارشنبه و همزمان با دستور عقب‌نشینی دونالد ترامپ به نیرو‌های آمریکایی از این مناطق آغاز کرد.

همزمان گروه‌های حقوق‌بشری از کشته شدن دست کم ۱۱ غیرنظامی در جریان این حملات خبر داده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اما بسیاری از دولت‌های اروپایی و نهاد‌های بین‌المللی نسبت به وقوع یک قوم‌کشی و کشتار کرد‌ها در جریان این حمله هشدار داده‌اند چرا که آنکارا کرد‌های سوریه و نیروی دموکراتیک سوریه را شاخه‌ای همسو با پ‌ک‌ک می‌داند، گروهی که ترکیه آن را یک تشکل تروریستی می‌‍‌خواند.

تحلیل‌گران می‌گویند عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از این مناطق در حقیقت به ترکیه چراغ سبزی برای حمله به کرد‌ها بوده است.

در داخل آمریکا هم نمایندگان کنگره این کشور از هر دو جناح دموکرات و جمهوری‌خواه با انتقاد شدید از ترامپ، برای تحریم ترکیه طرح‌هایی را برای رای‌گیری تدوین کرده‌اند.

اس‌دی‌اف (نیروی دموکراتیک سوریه) که بخش مهمی از آن را شبه‌نظامیان کرد این کشور تشکیل می‌دهند متحد اصلی آمریکا در جنگ با داعش بوده و به همین علت اکنون منتقدان دولت ترامپ را به "خالی کردن پشت متحدان" واشنگتن" متهم کرده‌اند.

ترامپ، اما ابراز امیدواری کرده که بتواند میان دو طرف میانجی‌گیری کند و همزمان تهدید کرده که اگر ترکیه در جریان این لشگرکشی از "خطوط قرمز" واشنگتن عبور کند و خاک سوریه را تصرف کند او "اقتصاد ترکیه را نابود" خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: