* هشدار وقوع رگبار و باد شدید از شمال تا جنوب غرب
پ
کد خبر : ۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ -11 October 2019
سازمان هواشناسی با صدور دو اطلاعیه نسبت به بارش شدید باران و وزش باد شدید در سواحل خزر و رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور هشدار داد.
به گزارش «آزادي»، در اخطاریه دریایی روز جمعه سازمان هواشناسی با اطلاع‌رسانی درخصوص شمالی شدن جریان‌های بارشی بر روی دریای خزر همراه با گذر امواج ناپایدارکننده جو از بعدازظهر فردا، ۲۰ مهرماه، نسبت به مخاطره بارش شدید باران، وزش باد شدید، مواج شدن دریا و رسیدن ارتفاع موج به حدود دو و نیم تا سه متر هشدار داده شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، این پدیده در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر به ویژه در مناطق غربی و مرکزی آن رخ خواهد داد و بعدازظهر یکشنبه پایان خواهد یافت.

انتظار می‌رود بر اثر این بارش‌ها، در تردد شناور‌ها و قایق‌های سبک، تفریحی و صیادی اختلال ایجاد شود بنابراین به هموطنان توصیه شده است از شنا کردن در دریا، تردد شناور‌های سبک و تفریحی و فعالیت‌های صیادی خودداری کنند.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه دوم خود با اشاره به رشد ابر‌های همرفتی از بعدازظهر شنبه، از وقوع رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و نیمه شمالی کرمانشاه خبر داده است.

این پدیده، بعدازظهر یکشنبه پایان می‌یابد و احتمال آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه در این مناطق، پیش‌بینی شده است.

احتیاط هنگام تردد و یا توقف در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به ساکنان و مسافران این مناطق است.

رشد ابر‌های همرفتی از امشب و یکشنبه، ۲۱ مهرماه در جنوب فارس و غرب هرمزگان نیز از دیگر پیش‌بینی‌های هواشناسی است که رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت را در این مناطق به همراه خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: