* تكاپوي اداره خودمختار کردهای سوریه براي عبور از بحران
پ
کد خبر : ۱۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ -08 October 2019
اداره خودمختار کرد‌های سوریه از دمشق، مسکو و سازمان ملل خواست در مقابل عملیات احتمالی ترکیه اقدامی در پیش گرفته و موضعگیری آشکاری اتخاذ کنند.
اداره خودمختار کرد‌های سوریه از دمشق، مسکو و سازمان ملل خواست در مقابل عملیات احتمالی ترکیه اقدامی در پیش گرفته و موضعگیری آشکاری اتخاذ کنند.

به گزارش «آزادي»، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دولت خودمختار کرد‌ها در شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک از طرف‌های بانفوذ در مسأله سوریه از جمله دمشق، مسکو و سازمان ملل خواست در مقابل حملات احتمالی ترکیه به شمال سوریه اقدامی در پیش گرفته و موضعگیری آشکاری اتخاذ کنند.

این بیانیه حملات احتمالی ترکیه را فاجعه‌بار و ویرانگر برای منطقه توصیف و اعلام کرد: تهدیدات ترکیه از آغاز بحران در سوریه تاکنون متوقف نشده است و امروز این تهدیدات در سایه نبود هیچ دلیلی از سوی ترکیه برای تهدید و آغاز حملاتی علیه مردم ما، به مانعی جدی برای برقراری صلح و ثبات در سوریه تبدیل شده است.

اداره خودمختار کرد‌ها تاکید کرد که از تمامی راه‌ها برای دور نگه داشتن منطقه از وضعیت جنگی تلاش کرده و به وظیفه خود در زمینه ایجاد توافقی با طرف آمریکایی درباره راهکاری امنیتی در مرز‌ها عمل کرده است.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، تهدیدات ترکیه و حملات احتمالی آن مسأله بسیار خطرناکی است و پیامد‌های بزرگ و منفی برای کل منطقه دارد و راه را به سوی بازگشت امور به وضعیت سابق در سال‌های اول آغاز بحران سوریه که در آن آشوب بر کشور حکم‌فرما بود، باز می‌کند. علاوه بر این در جریان حملات ترکیه داعش و تمامی گروه‌های تروریستی از آشوب سوءاستفاده کرده و تشکیلات خود را دوباره احیا می‌کنند و این خطری برای امنیت و ثبات منطقه و در صورت وقوع مهاجرت و آوارگی میلیونی، خطری برای کل جهان است.

همچنین اداره خودمختار کرد‌ها تأکید کرد: ما از همه مردم سوریه با گرایش‌های مختلف چه در داخل و چه خارج این کشور می‌خواهیم با استفاده از تمامی امکانات موجود برای ممانعت از این حمله فاشیستی و غیر موجه اقدام کنند و نیز از تمامی احزاب سیاسی و گروه‌های مردمی و کسانی که در داخل کشور هستند می‌خواهیم در تمامی مناطق مرزی حضور یافته و از نیرو‌های مقاومت حمایت کنند و به راس العین و تل أبیض آمده و حمایت خود را از آن‌ها اعلام کنند.

اداره خودمختار کرد‌ها بار دیگر با تاکید بر این موضعگیری خود که گفتگو تنها راه صحیح برای حل مسائل با تمامی طرف‌ها از جمله ترکیه است، اعلام کرد که در فعالیت‌های خود بر لزوم حفظ وحدت سوریه و جامعه متنوع آن تاکید دارد.

نیرو‌های سوریه دموکراتیک پس از عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه و خروج از منطقه در آستانه عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات، واشنگتن را به عدم پایبندی به تعهداتش متهم کردند.

مصطفی بالی، سخنگوی نیرو‌های سوریه دموکراتیک در توئیتی نوشت: نیرو‌های آمریکایی به مسئولیت‌های خود عمل نکرده و از مرز‌ها عقب‌نشینی کرده و منطقه را رها کردند تا به یک میدان جنگ تبدیل شود، اما نیرو‌های سوریه دموکراتیک مصمم هستند با هر هزینه‌ای از شمال شرق سوریه دفاع کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: