* امارات برای دور زدن تنگه هرمز جدی‌تر شد
پ
کد خبر : ۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ -08 October 2019
شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) برای دور زدن تنگه هرمز و صادرات نفت از پایانه فجیره این کشور جدی‌تر شد.
شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) برای دور زدن تنگه هرمز و صادرات نفت از پایانه فجیره این کشور جدی‌تر شد.

به گزارش «آزادي»شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) برای دور زدن تنگه هرمز و صادرات نفت از پایانه فجیره این کشور جدی‌تر شد. به گزارش نشریه فوربس، ادنوک برای کاهش آسیب‌پذیری خود در برابر تهدید‌های موجود برای انتقال نفت از تنگه هرمز، روی دلار‌های نفتی و کمک امیرنشین فجیره در امارات، حساب کرده است. برای دستیابی به این هدف، خط لوله حسبان - فجیره در سال ۲۰۱۲ میلادی با ظرفیت انتقال یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افتتاح شد.
 
از سوی دیگر، طبق اعلام موسسه پلاتس، بندر فجیره می‌تواند به تنهایی ۷۰ درصد از صادرات نفت امارات را انجام دهد. سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک، به‌تازگی در یک همایش نفتی اعلام کرد به توسعه پایانه فجیره و زیرساخت‌های آن متعهد است. بخشی از این تعهد، ساخت بزرگ‌ترین تاسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی نفت جهان در فجیره است. ادنوک همچنین ۱۰ درصد از شرکت وی‌تی‌تی‌تی را که مالکیت منابع ذخیره‌سازی نفت در فجیره و دیگر نقاط جهان را در اختیار دارد، خریده است.
 
ادنوک همچنین برای ایجاد یک شرکت معاملاتی با شرکت انی ایتالیا و شرکت اوام‌وی امارات شریک شده است و انتظار می‌رود فعالیت تجاری خود را از سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز کند. کرول نخله، مدیرعامل موسسه مشاوره کریستال انرژی گفت: تنش‌های منطقه‌ای می‌توانند یک شتاب‌دهنده باشند، اما احتمالا این مساله تنها انگیزه ادنوک نیست. با برنامه سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری، این شرکت تلاش می‌کند از نظر عملیاتی محتاط باشد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: