* در نشست مشترک اوباما و مرکل چه گذشت؟
کد خبر : ۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ -24 April 2016
رئیس جمهور آمریکا ایجاد منطقه امن حائل در خاک سوریه را بدون تعهدات سنگین نظامی کاری سخت خواند.
مهر:«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا ایجاد منطقه امن حائل در خاک سوریه را بدون تعهدات سنگین نظامی کاری سخت خواند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با صدر اعظم آلمان در شهر هانوفر آلمان که امروز مجددا خواستار ایجاد منطقه امن در داخل خاک سوریه برای اسکان آوارگان سوری شده بود گفت: مسائل پیرامون ایجاد منطقه امن در خاک سوریه از جانب من یک مخالفت ایدولوزیک نیست. مسئله این نیست که من نمی خواهم به حمایت از مردم سوریه کمک کنم. مسئله تعیین راهی عملی است.

وی در خصوص مشکلات پیرامون ایجاد منطقه حائل شماری از مشکلات را مطرح کرده و گفت: کدام کشور شماری زیادی از نیروهای خود را حاضر است در داخل خاک سوریه مستقر کند.

اوباما همچنین با ابراز نگرانی از درگیری ها در سوریه بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده و آلمان را یک شریک مهم آمریکا در ائتلاف ضد داعش خواند.

رئیس جمهور آمریکا از رایزنی خود با  صدر اعظم آلمان برای توسعه همکاری های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور خبر داده و بر حمایت آلمان و آمریکا از ارتش و دولت افغانستان تاکید کردند.

اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد پیمان تجارت آزاد بین دو سوی اقیانوس اطلس به زودی امضائ شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از مشارکت آلمان و گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران تقدیر کرده و گفت دستیابی به توافق هسته ای از بروز جنگ با ایران جلوگیری کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز گفت با اوباما در مورد موضوعات مختلف و  وضعیت سوریه به تبادل نظر پرداخته است و با اوباما بر سر لزوم یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه توافق کرده‌اند. 

صدر اعظم آلمان گفت برلین و واشنگتن از مذاکرات صلح سوریه در ژنو هم حمایت می‌کنند.

آنگلا مرکل گفت: امیدواریم درخصوص مشارکت در سرمایه گذاری در حوزه آتلانتیک نیز به توافق برسیم.

برچسب ها: اوباما ، مرکل ، سوریه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: