* غیبت بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در جلسه امروز پارلمان
پ
کد خبر : ۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ -05 October 2019
رئیس فراکسیون "بیارق الخیر" عراق اعلام کرد، بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان حضورشان را در جلسه امروز پارلمان به حالت تعلیق درآورند.
به گزارش آزادی، محمد الخالدی، رئیس فراکسیون "بیارق الخیر" به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، علاوه بر نمایندگان ائتلاف سائرون و فراکسیون‌های کردستان، نمایندگان وابسته به دو فراکسیون "المحور" و "القرار" نیز جهت اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان در بغداد و استان‌های مرکزی و جنوب عراق، حضورشان را در جلسه امروز (شنبه) به حالت تعلیق درآوردند.

الخالدی افزود، به دلیل اینکه نمایندگان مذکور حضورشان را در این جلسه پارلمان به حالت تعلیق درآوردند، پارلمان به دلیل عدم حصول حد نصاب قانونی تعداد نمایندگان حاضر، نتوانست امروز تشکیل جلسه دهد.

وی ادامه داد، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق امروز با نمایندگان معترضان در داخل مجلس دیدار کرد.

الحلبوسی روز جمعه نیز از نمایندگان تظاهرکنندگان برای حضور در جلسه پارلمان دعوت کرده و حمایت خود را از معترضان و مطالبات آن‌ها اعلام کرده بود.

در این راستا، سلیم حمزه، رئیس فراکسیون جماعت اسلامی اقلیم کردستان عراق امروز در اظهاراتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، نمایندگان ائتلاف کردستان حضورشان را در جلسه امروز پارلمان عراق به حالت تعلیق درآوردند.

وی افزود: نمایندگان فراکسیون‌های کردستان جهت ابراز همبستگی با تظاهرکنندگان در این جلسه حاضر نمی‌شوند. این نمایندگان پس از پاسخ به مطالبات تظاهرکنندگان بغداد و دیگر استان‌های مرکز و جنوب عراق در جلسات آتی پارلمان شرکت می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: