* تلاش آمریکایی ها شکست خورده است
پ
کد خبر : ۱۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ -04 October 2019
امام جمعه لواسان گفت: تلاش آمریکایی ها برای فشار حداکثری بر ملت ایران شکست خورده است.
به گزارش «آزادی» ، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های نماز جمعه این هفته لواسان با شکست فشار حداکثری امریکا بر ملت ایران گفت: امریکا بدترین فشارها را بر ملت ایران وارد کرد و این فشار با مقاومت ملت ایران مواجه شده و به خواست خدا شکست خورد، اما نشانه‌های موفقیت در اثر مقاومت ملت ایران و به شکست کشانده‌شدن استراتژی فشار حداکثری امریکا شعار نیست و در عرصۀ اقتصاد کشور نمود بارزی دارد.

وی افزود: سال گذشته به دنبال خروج امریکا از برجام، امریکا و مشخصاً رئیس‌جمهور نادان آن سرمستانه ما را تهدید به شدیدترین و قوی‌ترین تحریم‌ها می‌کرد و البته هرکاری از دست‌شان برمی‌آمد، در طول این یک سال و چند ما از اردیبهشت پارسال تاکنون انجام داده‌اند و افق را تیره کرده‌اند و کنار تحریم‌ها سخت، عملیات روانی سنگین علیه ملت ایران و نظام اسلامی برپا کردند.

امام جمعه لواسان افزود: نتیجۀ جنگ اقتصادی و عملیات روانی و البته بی‌توجه‌ای‌ها و بی‌تدبیری‌های دولت چه شد، و خائن‌هایی که درون کشور بودند و برخی هنوز هم هستند، چه بر اثر ملت آوردند، پارسال نرخ دلار از مرز هر دلار ۱۹ هزار تومان عبور کرد و این برای اقتصاد کشور فاجعه بود.

وی ادامه داد: رسانه‌های معاند همۀ تلاش خود را در جهت بزرگ‌نمایی سقوط قیمت ریال کردند و تصورشان آن بود که بازخورد خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار چیزی جز تظاهرات در تهران و شهرهای مختلف ایران نخواهد بود و در حقیقت آرزوی خود را مبنی بر ناامنی و درگیری و تظاهرات در ایران را به نام تحلیل به خورد مردم ایران و جهانیان می‌دادند.

لواسانی گفت: آنان امیدوار به اعتصاب بازار و کسبه و بستن مغازه‌ها و فشار از درون به مردم بودند و هر اتفاق کوچکی را چنان بزرگ جلوه‌ می‌دانند که مثل این است که نظام جمهوری اسلامی در حال سقوط است.

وی افزود: آنان از آب گل‌آلود برای خود ماهی می‌گرفتند که مردم ناراضی و ناراحتند و می‌گویند: سوریه و لبنان را رها کنید و به فکر ما باشید. یک عده هم از ضدانقلاب آنان را فریب می‌دادند و ویدئوهای جعلی برای‌شان می‌فرستادند و حسابی کاسبی می‌کردند.

امام جمعه لواسان با بیان این که هدف اولیه آنان در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن به صفر رساندن درآمد نفتی ایران است، گفت: اقتصاد کشور کاملاً فلج شود، تا ایران غرق در شورش‌های سرتاسری شود و تظاهرات ایران را فراگیرد.

وی گفت: آن‌قدر آنان به کار خودشان و دورغ‌های ضدانقلاب و دیده‌بانان و سربازان خودشان در داخل کشور اطمینان داشتند، که حتی ترامپ رسماً اعلام کرد، ایران غرق در شورش سرتاسری است و تظاهرات بزرگ که تاکنون بزرگ‌تر از آن را ایران به خود ندیده همۀ ایران را فراگرفته و واشنگتن از تظاهرکنندگان حمایت می‌کند.

لواسانی گفت: آنان سرمستانه در اندیشۀ سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و خوابی را می‌دیدند که خودشان را خیلی خوشحال می‌کرد و البته محل درآمد بزرگی هم برای ضدانقلاب شده بود، این‌همه دشمنان ملت ایران دچار خودفریبی و غرور خودساخته شده بودند،مبنای همۀ تحلیل‌های آنان هم سقوط قیمت ریال و گرانی سرسام‌آور نرخ ارز در ایران و چندین‌ برابرشدن قیمت‌ها در ایران بود.

وی گفت: آنان بر پایۀ همین مبنا فشارهای خود را به حداکثر رسانند و در کنار آن عملیات روانی بزرگی انجام دادند تا نظام را ناکارآمد جلوه بدهند، این فشار دولت را تقریباً فلج کرده بود. به‌حدی که آنان از این‌که رئیس‌جمهور در معرض استعفاراست، سخن می‌گفتند و برخی از یاران دیروز وی نیز هم‌صدا با امریکا سخن از ضرورت استعفای رئیس‌جمهور و دولت می‌دادند، در کنار موج استعفا و برکناری در دولت بود، به‌گونه‌ای که ۷ وزیر و یک رئیس بانک مرکزی بر اثر استعفا یا استیضاح برکنار شدند، اما ملت ایران این یک‌سال سخت را پشت سر گذاشت و سربلند به آینده‌ای روشن چشم دوخته است و فشار حداکثری دشمن شکست خورده است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، تلاش ، آمریکا ، شکست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: