* برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
پ
کد خبر : ۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ -29 September 2019
برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در آخرین روز جلسه ستاد اربعین استان زنجان انجام شد.
به گزارش«آزادی» ، آخرین جلسه ستاد اربعین استان زنجان ظهر امروز با حضور اعضا برگزار و جمع‌بندی نهایی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه اربعین جزو راهبرد‌های نظام انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تحقق و اجرای باشکوه اربعین با رویکرد راهپیمایی اربعین به صورت مردمی مورد توجه است.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه مدیران تسهیل‌گر هستند، افزود: نگاه ما به اربعین نگاه دولتی نیست وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم بوده و تکلیف شده است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌ها در اربعین ۱۳۹۸ در بیرون از مرز در کشور موکب برپا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان در اربعین ۲۰ موکب را دایر می‌کند، اضافه کرد: خدمات‌رسانی به زائران تجلیل از کسانی که دل به امام شهید دارند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی گوشت، مرغ و برنج را تهیه کند، عنوان کرد: در مورد کمک شهرداری‌ها به موکب‌ها نشست سه جانبه بر تصمیم‌گیری در این زمینه اتخاد شود.

مرادی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی توسط رسانه ملی ارائه انجان شود، عنوان کرد: زمان حرکت اتوبوس‌ها به نحوی باشد که کمترین معطلی را در پشت مرز‌ها را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه به فرمانداران تکلیف شود کمک‌های جمع‌آوری کنند، عنوان کرد: مستندسازی برای پاسخگویی به افکار عمومی و حفظ اعتماد عمومی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های خدمات لازم شهروندان و زائران عبوری را فراهم کنند، ادامه داد: زائران عبوری از یک هفته قبل و یک هفته بعد اتخاذ شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه موکب‌ها از مرز خسروی ۱۰ و ۱۱ مهر‌ماه سال‌جاری فرصت دارند خارج شوند، اظهار کرد: ۱۳ و ۱۶ مهر‌ماه سال‌جاری نیز فرصت اعزام خادمین است.
رضا حسینی گفت: موکب‌ها به ترتیب ارائه خدمات به زائران را از ۱۵ تا ۱۸ مهر‌ماه آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۳ میلیون به حساب ستاد اربعین وازیر شده است، گفت: از این میزان ۱۰۰ میلیون تومان توسط یک خیر پرداخت شده است.

رئیس ستاد اربعین استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه منتظر پول نمی‌مانیم، عنوان کرد: از فروشندگان خیر استفاده کرده و گاهی هزینه خرید‌های ستاد اربعین پس از بازگشت پرداخت می‌شود.
ذبیح‌الله بابایی با بیان اینکه هم‌اکنون باید هر چه سریع‌تر گوشت، مرغ و برنج تهیه شود، اضافه کرد: انبار جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی پیش‌بینی شده است.



*۵۴ ایستگاه فوریت پزشکی در استان زنجان مستقر است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس زنجان در مرز مهران اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، اضافه کرد: چهار تکنسین روزانه به ۱۰۰ نفر خدمات می‌کند.
علیرضا آرمانی کیان با بیان اینکه اکیپ ۳۰ نفره کادر بهداشت و درمان در چذابه مستقر می‌شود، عنوان کرد: تیم ۶ نفره نیز در سامرا مستقرمی‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: چهار دستگاه آمبولانس نیز در مرز خسروی مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۵۴ ایستگاه فوریت پزشکی در استان زنجان مستقر است، ادامه داد: از این تعداد ۳۷پایگاه جاده‌ای و ۱۷ پایگاه ثابت است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در کل کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۶۱ نفر زنجانی است.

حسین بابایی ادامه داد: ۷ هزار و ۹۵۱ نفر از در قالب گروه اعزام می‌شوند.
وی با ۵ هزار و ۴۴۹ نفر از زائران زنجانی از مرز خسروی خارج می‌شوند، ادامه داد: ۸۸ نفر از مرز هوایی و ۷ هزار و۷۷۶ نفر نیز برای خروج از مرز مهران ثبت‌نام کرده‌اند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه درخواست مردم خروج از مرز مهران است، عنوان کرد: این در حالی است که مرز خسروی برای زنجانی‌ها در نظر گرفته شده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: