* بهره‌برداری از ۳ مدرسه توسط خیرین در روستا‌های خرم‌آباد
پ
کد خبر : ۱۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ -29 September 2019
سه مدرسه ابتدایی در روستا‌های شهرستان خرم‌آباد در قالب طرح «پویش ایران من» به بهره‌برداری رسید. بهره‌برداری از ۳ مدرسه توسط خیرین در روستا‌های خرم‌آباد
به گزارش «آزادی» ، با حمایت جمعی از فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی، سه مدرسه ابتدایی پویش «ایران من» در روستا‌های شهرستان خرم آباد در استان لرستان افتتاح شد.

مدارس «ایران من ۹۱» در روستای «رنگرزان»، «ایران من ۹۰» در روستای «تقی‌آباد آبستان» و، «ایران من ۸۹» در روستای «چهزال»، شهرستان خرم آباد با مشارکت ۱۰ نفر از فعالان اقتصادی کشور و اعضای اتاق‌های بازرگانی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی با همکاری موسسه خیریه مهرگیتی ساخته شده‌است که مبلغ کل مشارکت در ساخت سه مدرسه برابر با ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

در مراسم افتتاح این مدارس که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور و نیکوکاران «پویش ایران من»، مسئولان نوسازی و آموزش و پرورش استان در مدرسه روستای رنگرزان برگزار شد، پدرام سلطانی «مؤسس پویش ایران من» با برشمردن امکانات و پتانسیال‌های منطقه، اظهار داشت: محرومیت در ذهن ما است نه در محیط پیرامون ما و دیدگاه محروم ماندگی باعث از بین رفتن خلاقیت، رشد و عزم کودکان سرزمینمان خواهد شد.

وی دیدگاه وابسته به توسعه از بیرون را آفت عدم توسعه یافتگی بیان کرد و افزود: نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های ما است که باعث پیشرفت و رشد ما و منطقه زندگی ما می‌شود.

وی، افزود: با وجود نیاز مبرم کشور به سرانه آموزشی در کشور ما همچنان ۴۰ میلیون متر مربع از استاندارد‌های حداقلی آموزش و پرورش عقب است و بیش از یک سوم مدارس موجود در کشور از استاندارد‌های مدرسه‌سازی فاصله عمیقی دارند، این مسئله نشان می‌دهد که با وجود رسیدن به مرحله چهارم توسعه، باید به مرحله اول توسعه برگردیم تا با رفع شکاف‌های آموزشی موجود میان مرکز و پیرامون، با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قدم برداریم.

سلطانی نقش‌آفرینی بخش خصوصی در رفع شکاف‌های آموزشی را از دلایل اصلی شکل‌گیری پویش ایران من دانست و افزود: این پویش در مرحله نخست و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهز مدارس کشور، ساخت ۱۰۰ باب مدرسه را در دستور کار قرار داده است. ما در طول پنج سال گذشته موفق به ساخت و افتتاح ۸۵ مدرسه در نقاط کمتر برخوردار شده‌ایم و این موفقیت را مرهون حمایت کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستیم.

وی اضافه کرد: بقیه مدارس درحال ساخت نیز تا پایان امسال تکمیل و به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تحویل می‌شود.

نیکوکاران پویش ایران من تاکنون موفق به بهره‌برداری از ۸۵ مدرسه در ۱۹ استان کمتر توسعه یافته کشور شده‌اند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: