* سخنرانی ظریف در شورای امنیت درباره «صلح هرمز»
کد خبر : ۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ -25 September 2019
در جلسه امروز شورای امنیت به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، وزیر امور خارجه ایران به تفصیل درباره طرح جدید رئیس جمهور کشورمان در خصوص خلیج فارس و تنگه هرمز صحبت کرد.
سخنرانی ظریف در شورای امنیت درباره «صلح هرمز»
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران برای تعامل با کشور‌های منطقه و سازمان ملل متحد در خصوص طرح رئیس‌جمهور روحانی برای تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز کاملاً آماده است.

به گزارش «آزادي»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، طی سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد که ایران برای گفتگو با کشور‌های منطقه و سازمان ملل متحد در خصوص طرح رئیس‌جمهور حسن روحانی برای تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز کاملاً آمادگی دارد.

ظریف که به دعوت روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد حضور یافته بود، پس از تشریح ابعاد طرح رئیس‌جمهور حسن روحانی برای تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به‌صورت کاملاً فعال در خصوص همه ابعاد این طرح با کشور‌های منطقه و با سازمان ملل متحد گفتگو کند.»

وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه نیز در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک جزئیاتی را در خصوص طرح رئیس‌جمهور حسن روحانی برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس با حضور هشت کشور منطقه تشریح کرده بود.

وی در خصوص این طرح تأکید کرده است: «تنگه هرمز نه تنها از لحاظ استراتژیک مهم است، ابتکار هرمز یا ایده ائتلاف برای امید را رییس جمهوری ایران مطرح کرده که بسیار برای ما جدی است. این ابتکار چرخشی از مفهوم خرید امنیت به سمت اتکا به خود مردم منطقه و همکاری میان آنهاست. این‌ها بنیان امنیت در منطقه هستند و بدون آن‌ها امنیت، خیالی دست نیافتنی در منطقه خواهد بود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: