* آمریکا دچار سردرگمی شده است
پ
کد خبر : ۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ -20 September 2019
امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آمریکا دچار سردرگمی شده است، گفت: عربستان و کشور‌های منطقه که چشم امید به آمریکا بسته‌اند، شکست‌پذیرترین کشور‌ها هستند.
به گزارش«آزادی»، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: امام سجاد (ع) شیعیان را در حدیثی سفارش کردند که با پنج گروه همنشین نشوند.

وی خاطرنشان کرد: این امام همام فرمودند: با آدم دروغ‌گو همنشین نشوید چرا که دور را برای شما نزدیک و نزدیک را دور می‌کند، با آدم فاسد همنشین نشوید چرا که شما را به یک لقمه نان می‌فروشد، با آدم بخیل رفیق نشوید چرا که در هنگام نیاز شمار را رها می‌کند، با آدم احمق رفیق نشوید چرا که به جای سود به شما ضرر می‌رساند و در نهایت با قطع‌کننده رحم همنشین نشوید چرا که قاطع رحم در قرآن مورد لعنت خدا قرار گرفته است.

احیای نهضت عاشورا، دلیل زنده ماندن امام سجاد (ع) در واقع کربلا

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت ۲۵ ماه محرم مبنی بر شهادت امام سجاد (ع)، زنده ماندن این امام در واقعه کربلا را اراده خداوند برای زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا خواند و افزود: حضرت زین‌العابدین (ع) در واقعه کربلا زنده ماندند تا تداوم‌بخش مسیر امامت و احیای نهضت عاشورا شوند.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: دوران امامت امام چهارم شیعیان بسیار سخت و خفقان‌آور بود، با این وجود امام سجاد با شیوه عبادت و راز و نیاز مردم را به سوی خدا هدایت می‌کردند.

تخریب قبور ائمه‌اطهار راهبرد دشمن برای مقابله با مقاومت مردم است

وی، به تخریب قبور ائمه عسکریین در سامرا توسط گروه‌های تکفیری اشاره و تصریح کرد: بدون تردید قبور ائمه نماد و الگوی معنویت، توجه مردم به خدا و مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند، از این رو دشمن اقدام به تخریب قبور مطهر ائمه‌اطهار علیهم‌السلام می‌کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد، ائمه را مظهر مبارزه با ظلم و ستم خواند و افزود: قطعا تخریب قبور ائمه‌اطهار علیهم‌السلام به عنوان راهبرد دشمن برای مقابله با مقاومت و ایستادگی مردم است چرا که حرم ائمه زمینه شکل‌گیری مقاومت را فراهم می‌کند.

تقویت مقاومت با دفاع از حرم

آیت‌الله میرعمادی مهمترین وظیفه مسلمانان در برابر تخریب قبور ائمه‌اطهار علیهم‌السلام را مقاومت با دفاع از حرم بیان کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز مدافعان حرم، مدافع مقاومت و ایستادگی هستند، افزود: همچنین مدافعان حرم، مدافع پایگاه شکل‌گیری مقاومت و مدافع مر‌کز معنویت و توجه به خداوند متعال هستند.

وی، ضمن تأکید بر تقویت گفتمان مقاومت با دفاع از حرم، تخریب قبور ائمه‌اطهار علیهم‌السلام توسط دشمن را به دلیل از بین بردن روحیه مقاومت مردم عنوان کرد.

تشریح ابعاد گنجینه دفاع مقدس

امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از خطبه به آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریورماه اشاره کرد و گفت: این دوران از بی‌نظیرترین پدیده‌ها در تاریخ ایران اسلامی است، گنجینه‌ای که هر چه از گنج آن استفاده کنیم برای آینده ما مفید خواهد بود، بنابراین بایستی ابعاد این دوران را شناسایی و به نسل جوان معرفی کنیم.

آیت‌الله میرعمادی در تشریح برخی ابعاد گنجینه دفاع مقدس اظهار داشت: حضور حماسی مردم در صحنه و تجلی همبستگی، ایستادگی و مقاومت از جمله ابعاد دوران دفاع مقدس بوده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان، ناکامی دشمن را از دیگر ابعاد دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: تمام ظرفیت‌های اطلاعاتی، نظامی، تجهیزاتی، اقتصادی و نفتی جهان در اختیار صدام قرار گرفته بود، اما در نهایت این ظرفیت در برابر اراده ملت ایران ناکام ماند.

وی ادامه داد: تبدیل تهدید دشمن برای فروپاشی نظام به تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تبدیل کردن ایران به کشوری پیش‌رو در منطقه از دیگر ابعاد و شاخصه‌های مهم دوران دفاع مقدس است.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: باید تلاش کنیم که ابعاد مقاومت و ایستادگی و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس را شناسایی و به نسل جدید معرفی نماییم.

۲۰۳۰؛ سند بدبختی و ذلت نظام آموزشی

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش مهمترین رکن در تربیت نیروی انسانی است، همچنان‌که این مجموعه مهمترین عامل پیشرفت کشور نیز محسوب می‌شود، بنابراین در شرایط حساس امروز نظام تعلیم و تربیت بایستی جوانانی مومن و انقلابی بر مبنای آموزه‌های دینی، قرآن، سنت و سند تحول نظام آموزش و پرورش و نه سند ۲۰۳۰ تربیت کنند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: برخی‌ها اصرار به اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور دارند حال اینکه بدبختی و ذلت جز نتیجه اجرای این سند نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به آموزش‌وپرورش حساس باشند، گفت: معلمان و مربیان نیز به امر تعلیم و تربیت اهتمام ویژه‌ای ورزند.

اتمام حجت رهبر انقلاب برای مذاکره با آمریکا

امام جمعه خرم‌آباد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و اتمام حجت ایشان در خصوص برجام و مذاکره با آمریکا اشاره و بیان کرد: با بیان سخنان معظم‌اله دیگر حجت تمام است و هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسوولان نظام جمهوری اسلامی و آمریکا شکل نخواهد گرفت.

آیت‌الله میرعمادی سیاست‌های اخیر آمریکا را آشفته خواند و اظهار داشت: آمریکا نخست از برجام خارج شد و سپس تحریم‌ها را علیه ملت ایران تشدید کرد، اخیرا نیز به دنبال مذاکره با مسوولان نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا در منطقه شکست خورده است، گفت: استکبار جهانی به دنبال این بود که ایران را مقصر حمله پهپاد‌های یمنی به قطب صنعت نفت عربستان اعلام کند، اما بداند که اگر جمهوری اسلامی این اقدام را انجام داده بود، همچون فعالیت‌های گذشته آن را اعلام می‌کرد.

آمریکا دچار سردرگمی شده است

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آمریکا دچار سردرگمی شده است، افزود: عربستان و کشور‌های منطقه که چشم امید به آمریکا بسته‌اند، شکست‌پذیرترین کشور‌ها هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی اگر بخواهند کوچکترین تهدیدی علیه ملت ایران انجام دهند از اقدام کوبنده، قاطع و ویران‌کننده این کشور در امان نخواهند ماند.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، آمریکا ، سردرگمی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: