* پاریس: درباره آرامکو واکنشی نشان نمی‌دهیم
پ
کد خبر : ۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ -18 September 2019
یکی از سخنگویان وزارت خارجه فرانسه بر خلاف اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکا به ایران تأکید کرد: پیش از مشخص شدن حقایق، درباره آرامکو واکنشی نشان نمی‌دهیم.
به گزارش«آزادی»، یکی از سخنگویان وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد که پاریس پیش از اظهارنظر پیرامون حمله تلافی جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان نیاز دارد تا واقعیاتی در این خصوص مشخص شود.

این سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این خصوص ادامه داد که کشورش برای موضع گیری در این زمینه عجله نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که ایا فرانسه نظر آمریکا و سعودی را درباره نقش ایران در حمله مذکور مورد توجه قرار داده است، پاسخ داد: ما تمایل داریم پیش از نشان دادن هر واکنشی به این موضوع، ابتدا واقعیاتی مشخص شود.

این در حالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیروز سه‌شنبه بر خلاف اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکا تصریح کرده بود که پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد پهپاد‌های مهاجم به تأسیسات نفتی عربستان از چه محلی به پرواز درآمده اند.

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص تأکید کرد: تاکنون فرانسه هیچ شواهدی نداشته است که بگوید این پهپاد‌ها از این مکان یا مکان دیگری آمده‌اند و نمی‌دانم که آیا کسی شواهدی در اختیار دارد؟

گفتنی است، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز ۲ روز پیش در نشست شورای امنیت اعلام کرد: هنوز مشخص نیست چه کسی عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است.

این در حالیست که وزارت کشور عربستان ۳ روز پیش با تائید این حمله اعلام کرده بود: دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، پاریس ، آرامکو ، واکنش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: