* نتایج خوبی از حوزه فقرزدایی کسب نکرده ایم
پ
کد خبر : ۱۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ -18 September 2019
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: متاسفانه تا به امروز نتایج خوبی در حوزه فقرزدایی به دست نیاورده‌ایم.
به گزارش «آزادی»، تقی رستم‌وندی ظهر چهارشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در تالار پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه یکی از مواردی که در زمینه تولید ناخالص ملی از اهمیت زیادی برخوردار است، بحث هزینه‌ای است که بواسطه مقوله اعتیاد در این زمینه متحمل می‌شود، افزود: متأسفانه آمار حاکی از آن است که ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی برای اعتیاد هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برجسته کردن بحث آسیب‌های اجتماعی نباید به گونه‌ای باشد که تصور شود این آسیب‌ها فقط متوجه کشور ما است، تصریح کرد: بررسی‌ها در این زمینه حاکی از آن است که مقوله آسیب‌های اجتماعی مختص ایران نبوده و سایر کشور‌ها نیز با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و تاریخی با این مقوله کم و بیش دست به گریبان هستند.

رستم وندی با بیان اینکه خوشبختانه ایران اسلامی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و مقابله با این پدیده از وضعیت بسیار خوبی نسبت به سایر کشور‌ها برخوردار است، ادامه داد: آمار حاکی از آن است که میزان آسیب‌های اجتماعی در دنیا طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و تنها در زمینه مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی، شاهد رشد ۱۹ درصدی در دنیا طی یک دهه اخیر هستیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با یادآوری اینکه اگر می‌بینیم آمار در زمینه آسیب‌های مختلف اجتماعی طی دو دهه اخیر روند صعودی به خود گرفته، این مسئله ناشی از غفلتی بوده که در حوزه اجتماعی متوجه ما شده است، اظهار کرد: نمی‌توان با دست روی دست گذاشتن این آمار را سر و سامان داد و باید موتور‌های تولید آسیب در کشور را کنترل کنیم، موضوعی که رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های اخیر تاکید زیادی بر آن داشته‌اند.

رستم‌وندی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که هنوز در آن با مشکل مواجه هستیم، موضوع فقرزدایی است که در این زمینه نتایج خوبی تا به امروز به دست نیامده است، بیان کرد: کسب نتایج نه چندان موفق در این زمینه دلایل زیادی داشته که مهم‌ترین آن‌ها عدم تمرکز ساختاری، پراکنده‌کاری، موازی‌کاری و ... بوده است و همین مسئله باعث شده تا علی‌رغم اختصاص منابه قابل توجه به این امر، نتایج درخوری به دست نیاید.

وی با بیان اینکه همه این کاستی‌ها را می‌توان به موضوع دیگری همچون امدادرسانی و خدمات اجتماعی که در برهه کنونی مردم رضایت‌مندی کافی از آن ندارند نیز تعمیم داد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به نتایجی درخور و هم‌سان با هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم، دست یابیم، باید سرمایه‌گذاری لازم را در گلوگاه‌ها انجام دهیم تا این هزینه‌ها بتواند خروجی مناسبی را در بخش‌های مختلف برای‌مان به ارمغان بیاورد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه مؤلفه‌های زیادی از جمله مشارکت جدی مردم و نیز قوانین شفاف و برنامه‌ریزی مشخص می‌تواند ما را در زمینه مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی به موفقیت‌های خوبی برساند، خاطرنشان کرد: نگاهی که به مسائل اجتماعی می‌شود باید فارغ از نگاهی باشد که در حوزه عمران به آن داریم؛ چرا که مسائل اجتماعی زنجیروار به هم متصل بوده و برای حصول نتیجه، نیازمند زمان هستیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آژادی ، نتایج ، حوزه ، فقر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: