* برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی در کشور
پ
کد خبر : ۱۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ -18 September 2019
معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی طی ایام سوگواری ماه محرم در بقاع متبرکه و مساجد کشور خبر داد.
به گزارش «آزادی»، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل اوقاف و امور خیریه استان که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز در برهه‌ای قرار داریم که باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا آثار و برکات وقف در جامعه پدیدار شود، افزود: خوشبختانه تلاش‌هایی که تا به امروز انجام گرفته، در همین راستا بوده است.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی نیاز مبرم به آثار و برکات وقف داشته و همه تلاش‌ها در مدیریت جدید باید در همین راستا باشد، تصریح کرد: امروز باید همه دستگاه‌ها تلاش وافری در راستای توسعه وقف در جامعه داشته باشند که در این بین، وظیفه‌ای که بر دوش رسانه‌ها، مبلغان و علما است، بیش از سایرین احساس می‌شود و بی‌تردید باید به این سمت حرکت کنیم.

این مسئول در ادامه، از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی در بقاع متبرکه و مساجد کشور طی ایام سوگواری سالار شهیدان خبر داد و با اشاره به اینکه کمک به هیئت‌های مذهبی و مساجد نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این ایام بوده است، ادامه داد: امروز یکی از حیاتی‌ترین مباحثی که می‌توان در عرصه وقف به آن پرداخت، موضوع برجسته کردن نقش اجتماعی وقف در جامعه است که باید به آن بها داد.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از آزادسازی ۲۸۰ زندانی جرایم غیرعمد به واسطه ظرفیتی که واقفان دارند خبر داد و با بیان اینکه این اتفاق در سال‌جاری و طی اعیاد غدیر صورت گرفت، اظهار کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که در ایام محرم به عنوان یک نماد و الگو در کشور مطرح است، لذا باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن در اشاعه فرهنگ عاشورایی بهره گرفت.

روحانی‌نژاد از مقوله اشتغال و تولید به عنوان یکی از دغدغه‌های کنونی جامعه یاد کرد و با تاکید بر اینکه باید برای تقویت این دو مقوله اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در تلاش است تا از ظرفیت‌هایی که باعث تقویت تولید و اشتغال در جامعه می‌شود، حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام جعفر جنتی قدردانی و حجت‌الاسلام مختار کرمی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان زنجان معرفی شد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، بزگزاری ، شمیم ، کشور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: