* وضعيت شهریه دانشگاه پیام نور در سال جديد
پ
کد خبر : ۱۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ -18 September 2019
رئیس دانشگاه پیام نور قزوین اعلام کرد: شهریه دانشگاه پیام‌نور برای سال تحصیلی جدید افزایش پیدا نخواهد کرد و با توجه به افزایش شهریه دیگر دانشگاه‌ها هزینه تحصیل در این دانشگاه ۵۰ درصد کمتر از سایر دانشگاه‌ها خواهد بود.
رئیس دانشگاه پیام نور قزوین اعلام کرد: شهریه دانشگاه پیام‌نور برای سال تحصیلی جدید افزایش پیدا نخواهد کرد و با توجه به افزایش شهریه دیگر دانشگاه‌ها هزینه تحصیل در این دانشگاه ۵۰ درصد کمتر از سایر دانشگاه‌ها خواهد بود.

به گزارش «آزادی»  رضا رسولی شربیانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین عصر دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ شهریور) در نشستی خبری اظهار کرد: دانشگاه پیام نور قزوین دارای ۹ مرکز و واحد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: شهریه دانشگاه پیام‌نور برای سال تحصیلی جدید افزایش پیدا نخواهد کرد و با توجه به افزایش شهریه دیگر دانشگاه‌ها هزینه تحصیل در این دانشگاه ۵۰ درصد کمتر از سایر دانشگاه‌ها خواهد بود. همچنین این دانشگاه می‌تواند ۱۰۰ درصد شهریه را در قالب وام قرض‌الحسنه و از محل اندوخته‌های دانشگاه در بانک پرداخت کند.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین بابیان اینکه در استان قزوین پتانسیل راه‌اندازی رشته‌های جدید وجود دارد، عنوان کرد: وزارت علوم موانع سختی را برای ایجاد رشته قرار داده است؛ امیدوارم مسئولان کمک کنند تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد را افزایش دهیم.

افزایشی در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نخواهیم داشت

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ افزایشی در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نخواهیم داشت، تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۱ دانشجو در سال تحصیلی جدید در واحد‌های پیام نور استان قزوین مشغول به تحصیل خواهند شد.

رسولی شربیانی عنوان کرد: ثبت‌نام فراگیر از اوایل آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد و دانش پذیران در یک‌ترم مشغول به تحصیل می‌شوند و در صورت کسب نمره قبولی و حدنصاب به‌عنوان دانشجو در ترم دوم تحصیل را ادامه خواهند داد.

وی اشاره کرد: در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی نیز از طریق کنکور به دو طریق سازمان سنجش و سوابق دانشجو پذیرفته می‌شود که در رشته‌های حقوق، روانشناسی، صنایع غذایی و حسابداری از طریق سازمان سنجش و برای دیگر رشته‌ها به‌واسطه سوابق تحصیلی از دانشجویان ثبت‌نام خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ۹ مرکز پیام نور قزوین ۸۳۰۹ دانشجو در ۱۳۷ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۷۰۰ دانشجو در ۱۴ رشته نیز مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند؛ سیاست دانشگاه پیام نور قطبی کردن رشته‌هاست و بر این اساس رشته‌هایی که به آزمایشگاه نیاز داشتند را به مرکز قزوین سوق دادیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به ۱۶۷ میلیون تومان اعتبار پژوهشی اساتید عنوان کرد: در سال گذشته ۳۵ مقاله isi در دانشگاه پیام نور انجام شد و تعدادی نیز در آستانه تصویب شدن قرار دارند.

وی گفت: دانشگاه پیام نور در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم یا همان کارآفرین است و حتی تلاش می‌شود تا دانشجویان را برای کارورزی به صنایع معرفی کند و در حقیقت یک حلقه ارتباط بین دانشجویان و واحد‌های صنعتی باشد.

هیچ عکس‌العملی از صنعت دریافت نکردیم

رسولی شربیانی گفت: خانه صنعت و دانشگاه را در دانشگاه پیام نور استان قزوین راه‌اندازی کردیم، ولی هیچ عکس‌العملی از صنعت دریافت نکردیم؛ دغدغه دانشگاه عدم همکاری صنعت با مجموعه‌های علمی است؛ صنعت به‌شدت خود را از دانشگاه دور می‌کند، این در حالی است که ما علاقه‌مند به ارتباط با صنعت هستیم.

وی افزود: از متولیان صنعت استان گله‌مند هستیم چراکه پتانسیل علمی بالایی در دانشگاه وجود دارد که می‌تواند بسیاری از گره‌های صنعت را بگشاید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین یادآور شد: ۱۹ کانون فرهنگی، ۱۷ انجمن علمی و هفت نشریه در دانشگاه پیام نور استان قزوین فعالیت دارند و تا پایان سال نیز سه همایش علمی در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

رسولی شربیانی در پایان اشاره کرد: درصدد هستیم همایش ملی «سیره حضرت زهرا (س)» را با مشارکت دانشگاه ادیان و مذاهب کشور و همایش ملی «نقش جوانان در گام دوم انقلاب» را با محوریت گروه معارف کشوری برگزار کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: