* اوقاف به دنبال افزایش ظرفیت کاروان‌سرا‌های سمنان است
پ
کد خبر : ۱۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ -17 September 2019
معاون بهره‌وری اوقاف سمنان گفت: یکی از پتانسیل‌های استان در راستای بهبود موقوفات کاروان‌سرا‌ها هستند که افزایش ظرفیت‌های آنان در دستور کار اوقاف قرار دارد.
به گزارش«آزادی»، ابراهیم رستمیان ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید مسئولان فنی سازمان اوقاف از پروژه‌های عمرانی استان سمنان و در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از اولویت‌های اوقاف استان سمنان افزایش بهره‌وری کاروانسرا‌ها به‌مثابه یکی از پتانسیل‌های خوب استان سمنان درزمینهٔ وقف است که می‌تواند ازلحاظ گردشگری، خدمات‌دهی به مسافران و حتی جاذبه علمی و معماری مؤثر باشد.

وی بابیان اینکه اوقاف استان سمنان در راستای بهبود و ارتقای کاروانسرا‌ها هم‌اکنون چند طرح را در دستور کار دارد، افزود: یکی از این طرح‌ها ارتقای سالن چندمنظوره امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار است که هم‌اکنون در مرحله نازک‌کاری و نما است و می‌تواند به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

تصویب طرح جامع بقعه امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه بقعه امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار است دارای طرح جامع مصوب است، گفت: این بقعه می‌تواند یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری در شهرستان گرمسار باشد.

رستمیان بابیان اینکه کاروانسرای لاسجرد و مجموعه امامزادگان سید رضا و سید علی‌اکبر (ع) از دیگر طرح‌های اوقاف استان است، تأکید داشت: احیا و اشتغال ایجادشده در کاروانسرای ۴۵۰ ساله شاه‌عباسی مذکور و همچنین جذب سرمایه‌گذار در آن‌یکی از اقدامات صورت گرفته از سوی اوقاف استان سمنان است.

وی بابیان اینکه امامزادگان علویان (ع) سمنان و حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) نیز در زمره ظرفیت‌های اوقاف درزمینهٔ بقاع متبرکه است که در سفر مسئولان فنی اوقاف کشور از آن بازدید به عمل آمد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: