* سقوط نتانياهو و تولد دوباره فلسطين
پ
کد خبر : ۱۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ -17 September 2019
سفیر فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که شکست نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری امریکا در انتخابات ۲۰۲۰ از بار سنگین فلسطینی‌ها کاسته و فرصت تنفسی برای احیای فلسطین است.
سفیر فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که شکست نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری امریکا در انتخابات ۲۰۲۰ از بار سنگین فلسطینی‌ها کاسته و فرصت تنفسی برای احیای فلسطین است.

به گزارش «آزادی» به نقل از القدس العربی، «ریاض منصور»، سفیر فلسطین در سازمان ملل در آستانه دور ۷۴ نشست مجمع عمومی سازمان ملل در جمع محدودی از خبرنگاران گفت: «محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود بر چند نکته اصلی تمرکز خواهد کرد. نکته نخست موضع آمریکا و تلاش‌هایش برای اعمال طرح به اصطلاح «معامله قرن» دلایل مخالفت رهبری فلسطین با این طرح به ویژه در ارتباط با موضوع قدس و آوارگان و نیز موضوع تجزیه آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) است که بر حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمن خود تأکید می‌کند.

وی در ادامه افزود که یکی دیگر از محور‌های اصلی سخنرانی عباس موضوع وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق دره رود اردن به اسرائیل و نیز دیگر شهرک‌هایی است که به عملیات صلح پایان می‌دهد.

منصور گفت که سقوط نتانیاهو در انتخابات به مفهوم غیاب احتمالی معامله قرن دست کم برای مدت زمانی است و در صورت شکست نتانیاهو ورق در منطقه بر می‌گردد و حامیان اسرائیل در کاخ سفید به جای اعمال فشار بر ما سرگرم انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهند شد، بنابراین فرصت تنفسی برای ما و برای احیای فلسطین خواهد بود و موضوع تجزیه از دور خارج می‌شود.

وی تأکید کرد که نتانیاهو در سخنرانی خود تلاش خواهد کرد تا جامعه بین‌المللی را علیه اقدامات نتانیاهو بسیج کند. وی همچنین اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا علیه مردم فلسطین را مد نظر قرار می‌دهد.

منصور تأکید کرد که اجماع بین‌المللی در ارتباط با راهکار دو دولت وجود داشته و همچنان وجود دارد و از حمایت ۱۴ عضو شورای امنیت برخوردار است.

وی در پایان تأکید کرد که شکست نتانیاهو در انتخابات و یا شکست او در تشکیل کابینه جدید و نیز سرگرم دولت امریکا به انتخابات ۲۰۲۰ از بار فشار دو سال اخیر علیه ما کاسته و به ما فرصت تنفسی می‌دهد تا فلسطین را احیا کرده و گام‌هایی را برای پایان دادن به طرح تجزیه و پیشروی به سمت انتخابات قانونی برداریم.

سفیر فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که موضوع اونروا و رفع کسر بودجه آن که به میزان ۱۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، در دیدار با دبیر کل مطرح خواهد شد.

وی گفت که یکی دیگر از مأموریت‌های هیأت فلسطینی گفتگو با تمام کشور‌ها به منظور عدم انتقال سفارت‌هایشان به قدس به پیروی از اقدام آمریکا و گواتمالا است. ما موفق شدیم پاراگوئه را این اقدام منصرف کنیم و برای اقناع هندوراس و نائورو نیز تلاش خواهیم کرد.
منبع: ایلنا
برچسب ها: نتانياهو ، فلسطين
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: