* ۳۰ سند جامع درحوزه‌های علمیه کشور تدوین می‌شود
پ
کد خبر : ۱۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ -16 September 2019
مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان از تدوین ۳۰ سند جامع در حوزه‌های علمیه کشور خبر داد.
به گزارش «آزادی»، آیت الله علیرضا اعرافی صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مراکز حوزوی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ سند جامع چشم انداز ۱۴۱۴ برای حوزه‌های علمیه کشور برنامه ریزی شده است افزود: سومین برنامه توسعه پنج ساله حوزه‌های علمیه کشور تدوین شده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این ۳۰ برنامه، بیش از ۹۰۰ عنوان شاخص و ردیف در قلمرو‌های علمی مختلف با عدد و رقم و به صورت عملیاتی دارد تا حساب شده به اهداف خود برسیم ادامه داد: بر روی این سند راهبردی حوزه، هزاران ساعت در طول سال‌های متمادی کار کارشناسی صورت گرفته است و چندین استان مهم باید برش استانی آن را اجرا کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هزار طلبه امسال در حوزه‌های علمیه سراسر کشور تحصیل خواهند کرد، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۸۰ هزار طلبه برادر با ۱۰ هزار استاد و معادل آن در حوزه‌های علمیه خواهران سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند.

وی در ادامه به اهمیت پرداخت حوزه‌های علمیه به مسائل روز اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰ تفاهم نامه بین حوزه‌های علمیه و سایر نهاد‌های فرهنگی و آموزشی کشور تدوین شده است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر تدوین طرح آمایش توسعه پنج ساله برای حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طرح آمایش مساجد و حوزه‌های علمیه کشور و دیگر نهاد‌های فرهنگی و آموزشی نیز در سطح ملی تدوین شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تدوین چشم‌انداز ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: این چشم‌انداز در برنامه‌های ۵ ساله به هدف مورد نظر می‌رسد که امسال سال اول خود را سپری می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به برگزاری منسجم شورای مراکز حوزوی تاکید کرد و گفت: سالهاست این شورا در قم با حضور مدیران مراکز حوزوی برگزار می‌شود و مصوبات ارزشمندی را اجرایی کرده است و کاملا بجاست این مهم در استان مهم آذربایجان غربی نیز دنبال شود.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، سند ، علم ، تئوین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: