* تاسف سازمان ملل از اعمال محدودیت بر پناهجویان در آمریکا
پ
کد خبر : ۱۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ -13 September 2019
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد امروز (جمعه) از تاثیر حکم دیوان عالی آمریکا بر درخواست‌های پناهندگی پناهجویان در مرز آمریکا - مکزیک ابراز تاسف کرد.
به گزارش «آزادی»، «آندری ماهسیچ» (Andrej Mahecic) سخنگوی کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری با ابراز نگرانی درمورد سرنوشت خانواده‌هایی از آمریکای مرکزی، گفت که همه افراد باید به روند پناهجویی دسترسی داشته باشند و از حمایت‌های بین المللی برخوردار شوند.

دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه با صدور حکمی، به دولت این کشور اجازه داد تا قوانین جدیدی را برای محدودیت در پذیرش پناهجویان اعمال کند.

این حکم برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، که خواهان کاهش موج مهاجرانی است که بیشتر از کشور‌های هندوراس، گواتمالا و السالوادور وارد خاک آمریکا می‌شوند، پیروزی بزرگی تلقی می‌شود.

انتظار می‌رود که قوانین جدید پناهندگی، تعداد مهاجرانی را که در آمریکای مرکزی زندگی کرده و خواهان دریافت پناهندگی آمریکا هستند، کاهش دهد.

همچنین بسیاری از شهروندان آمریکای جنوبی که به قصد پناهندگی در آمریکا از مکزیک عبور می‌کنند، دیگر واجد شرایط پناهندگی در ایالات متحده نخواهند بود.۹۱۰۹

این حکم دریافت پناهندگی آمریکا را برای افرادی که به این منظور از کشور دیگری عبور کرده باشند، غیرممکن می‌سازد مگر اینکه ابتدا از کشوری که در حال عبور از آن هستند درخواست پناهندگی کنند. در واقع هر پناهجویی که از کشور ثالث عبور کرده و به آمریکا آمده باشد، اگر از آن کشور درخواست پناهندگی نکرده باشد، نمی‌تواند پناهندگی آمریکا را کسب کند.

ترامپ بلافاصله، صدور حکم دادگاه عالی را در صفحه توئیتر خود جشن گرفت و از آن با عنوان "پیروزی در مرز پناهندگان" یاد کرد.

مرز مکزیک، از اصلی‌ترین گذرگاه‌هایی است که پناهندگان آمریکای لاتین برای ورود به آمریکا از آن استفاده می‌کنند. ترامپ، در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود در این مرز دیواری برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی خواهد ساخت که با مخالفت شدید نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا روبرو شد.

رئیس جمهوری آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ و پس از راهیابی به کاخ سفید، رویکردی خصمانه نسبت به مهاجران اتخاذ کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: