* جاسوسی رژیم صهیونیستی از دستیاران و رئیس‌جمهوری آمریکا
پ
کد خبر : ۱۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ -12 September 2019
نشریه «پولیتیکو» گزارش داد: دولت ایالات متحده، ظرف دو سال گذشته به این نتیجه رسیده که به احتمال زیاد، اسرائیل در نصب دستگاه‌های جاسوسی بر روی تلفن‌های همراه در نزدیکی کاخ سفید و مکان‌ها مهم شهر «واشنگتن دی. سی»، دست داشته اس
به گزارش «آزادی» این نشریه روز پنج شنبه به نقل از این مقامات آگاه افزود: «اما برخلاف دیگر موارد جاسوسی در آمریکا که به سرعت افشا شد، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا نه تنها این اقدام تل‌آویو را مورد انتقاد قرار نداد، بلکه هیچ مجازاتی هم برای اسرائیل در نظر نگرفت.»

این نشریه ادامه داد:

این دستگاه‌های خیلی کوچک که اصطلاحا به «استینگ ری» معروف هستند، خود را به عنوان فرستنده مخابراتی جا زده و مکان تلفن‌های همراه و اطلاعات شناسایی آن‌ها را ردیابی و به دست می‌آورند. این دستگاه‌ها که نام صنعتی آن‌ها "گیرنده‌های هویت مشترکان تلفن‌های همراه بین‌المللی"است، قادر به دریافت محتوای تماس‌ها و داده‌های اینترنتی مصرف شده است.

به گفته یک مقام ارشد پیشین کاخ سفید، این دستگاه‌ها احتمالا برای جاسوسی از ترامپ و دستیاران نزدیکش تعبیه شده بود، هرچند هنوز مشخص نیست که این اقدام اسرائیل تا چه حد موفق بوده است.

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» سال ۲۰۱۸ در گزارشی نوشت که ترامپ به سهل‌انگاری در بازبینی پروتکل‌های امنیتی کاخ سفید معروف است. به قدری که حتی در برقراری مکالمه تلفنی با دوستان و نزدیکانش مسائل امنیتی را رعایت نمی‌کند.

در آن زمان مقامات وزارت امنیت آمریکا شواهدی از وجود دستگاه‌های جاسوسی در اطراف کاخ سفید به دست آوردند، اما نتوانستند آن را به شخص یا دولت خاصی نسبت دهند. اما پس از تجزیه و تحلیل و تحقیقات گسترده اداره تحقیقات فدرال آمریکا و سازمان‌ها نهاد‌های امنیتی دیگر، از ارتباط این دستگاه‌ها با اسرائیل مطمئن شدند.

با این حال «الاد استرومایر» سخنگوی دولت اسرائیل، این اظهارات را بی معنی خواند و ادعا کرد که "اسرائیل هرگز دست به چنین عملیات جاسوسی در خاک آمریکا نمی‌زند. "

یکی دیگر از مقامات ارشد سابق دولت آمریکا که از این موضوع مطلع بوده، می‌گوید: «کاملا واضح است که اسرائیل مسئول این عملیات جاسوسی است.»

وی افزود: «اسرائیل برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی خود متجاوزانه و پرخاشگرانه رفتار می‌کند، آن‌ها برای دستیابی به اطلاعات مورد نظر خود از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند؛ بنابراین اگر حتی ترامپ رابطه‌ای گرم و نزدیک با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل برقرار کند و برخی اقدامات مورد علاقه وی نظیر انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، را انجام دهد نیز باز هم متهم اصلی تعبیه دستگاه‌های جاسوسی، اسرائیل خواهد بود.»

به گفته این مقامات آگاه، پس از اینکه اداره تحقیقات فدرال و دیگر نهاد‌های امنیتی آمریکا این جاسوسی را به اسرائیل نسبت دادند، دولت آمریکا هیچ اقدامی برای تنبیه یا حتی انتقاد محرمانه به اسرائیل، انجام نداد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، جاسوسی ، رژیم ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: