* نتانیاهو و موقعیت مردابی
پ
کد خبر : ۱۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ -11 September 2019
نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته خیمه شب بازی تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت و بر شدت حملات خود علیه تهران افزود، اما نتیجه، برکناری یکی از نزدیکترین همدستانش در کاخ سفید بود.
به گزارش«آزادی» ، در روز‌های منتهی به انتخابات رژیم صهیونیستی، بخش مهمی از توان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و سرکرده افراطیون اشغالگر قدس معطوف به لفاظی و صحنه چینی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است.

نتانیاهو که به نمایش‌های مضحک و جنجالی علیه ایران شهره است، دو روز پیش هم پیش چشم خبرنگاران و دوربین‌های تلویزیونی حاضر شد تا با نشان دادن چند عکس و نقشه، از ادعایی تازه پرده برداری کند.

نمایش تازه حاوی تصاویری بود که به گفته نتانیاهو از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سایتی در شهر آباده حکایت داشت. نخست وزیر رژیم صهیونیستی البته این بار مقدمه چینی و زمینه سازی بیشتری را برای خیمه شب بازی جدیدش صورت داد.

مهرماه سال گذشته بود که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن عکس یک قالیشویی در منطقه «تورقوزآباد» در حومه پایتخت گفت که ایران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را در این مکان به انجام می‌رساند.

پس از مواجهه سرکرده صهیونیست‌ها با سیلی از تمسخر و برای جبران مافات، شایعاتی در برخی رسانه‌های غربی انتشار یافت مبنی بر اینکه ادعای مضحک پارسال بی مبنا نبوده و در تورقوزآباد ردپای مواد هسته‌ای به دست آمده است. بلافاصله پس از انتشار این شایعات و همزمان با سفر مدیر موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، موج تبلیغاتی صهونیست‌ها و رسانه هایشان به راه افتاد تا بار دیگر جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان تهدیدی علیه منطقه و بین الملل عنوان شود.

این تقابل البته تنها منحصر به ابعاد سیاسی و تبلیغاتی نبود. روز یکشنبه برخی رسانه‌ها از شلیک موشک از سوریه به اراضی اشغالی خبر دادند. یک روز بعد هم منابع لبنانی از تجاوز یک پهپاد اسرائیلی به حریم این کشور و اسقاط آن از سوی حزب الله خبر دادند.

این اصطکاک‌ها میان نظامیان صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت در لبنان و سوریه در حالی ادامه می‌یابد که اسرائیلی‌ها طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته خود آغازگر درگیری بوده و حتی محدوده یورش و تجاوزگری خود را به اهدافی در عراق نیز گسترش داده اند.

بسیاری از تحلیلگران فعال شدن نخست وزیر اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مقاومت را در راستای اهداف انتخاباتی وی مورد توجه قرار می‌دهند. نتانیاهو در انتخابات فروردین ماه امسال نتوانست کرسی‌های لازم را برای تشکیل کابینه به دست آورد و اینک با تشدید خصومت علیه تهران و تشویق شهرک سازی در اراضی اشغالی می‌کوشد آرای بیشتری از افراطیون صهونیست را در سد آرای ائتلاف خود جمع کند.

در ادامه تلاش‌های ضدایرانی نتانیاهو، وی قرار است فردا عازم مسکو شود تا با «ولادیمیر پوتین» بر سر محدودسازی حضور ایران در سوریه رایزنی کند.

همزمان، چانه زنی‌های اسرائیل با کشور‌های غربی برای اعمال فشار مضاعف بر تهران به صورت مستمر ادامه دارد. پس از سومین گام ایران برای کاهش تعهدات برجامی، سران تل آویو باز هم خواستار فسخ توافق هسته‌ای شدند و بار‌ها هم توصیه کرده اند که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره با ایران نیست.

آنچه بر نگرانی صهیونیست‌ها می‌افزاید تداوم و تشدید اشتیاق کاخ سفید و به طور مشخص «دونالد ترامپ» برای مذاکره با ایران است.

طی روز‌های گذشته ترامپ باز هم از تمایل به دیدار با رئیس جمهوری ایران در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخت به میان آورده است. در همین ارتباط برخی رسانه‌های غربی چنین تحلیل کرده اند که نتانیاهو در برابر رئیس جمهوری که اقدام به شناسایی قدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها کرده و سفارت کشورش را به این شهر منتقل ساخته و در عین حال چهره‌ای کاملا خودرای و خودمحور به شمار می‌رود، اهرمی برای تغییر تصمیمات راس کاخ سفید ندارد و تنها می‌تواند به این دلخوش باشد که شرایط حل و فصل اختلافات میان دو طرف فراهم نگردد.

در این میان، رخدادهایی، چون برکناری «جان بولتون» سومین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بر نگرانی‌های نتانیاهو می‌افزاید، زیرا اگر هیچ گونه مصالحه‌ای هم میان تهران و واشنگتن هم شکل نگیرد یکی از اصلی‌ترین اعضای تیم «ب» و افراطیون ضدایرانی در کاخ سفید و عوامل سیاست «فشار حداکثری» از میدان به در رفته و تصمیمی مطلوب تهران در واشنگتن رقم خورده است.

با توجه به جمیع این شرایط، سیاست‌های ضدایرانی نتانیاهو را می‌توان همچون دست و پا زدن در مرداب تصویرسازی کرد که به رغم مساعی بسیار فرورفتن بیش از پیش نخست وزیر اسرائیل در چنبره این سیاست‌ها را به دنبال داشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: