* اما و اگرهای کاهش ۱۰ درصدی قیمت بلیط هواپیما
پ
کد خبر : ۱۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ -10 September 2019
بعد از شناوری‌سازی نرخ بلیط هواپیما بسیاری از کارشناسان این امر را تنها در جهت افزایش درآمد‌های شرکت‌های هواپیمایی دانستند که از این طریق، دست آن‌ها برای افزایش قیمت بازگذاشته شده، بهانه افزایش قیمت‌ها نیز رشد سه برابری نرخ دلار اعلام شد، اما حال که قیمت ارز فروکش کرده، بالاخره شرکتت‌ها از موضع خود کوتاه آمدند و قرار شده از ۲۱ شهریورماه قیمت‌ها اندکی کاهش یابد.
به گزارش«آزادی» ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در مورد ارزان شدن قیمت بلیط‌ها گفت: «با توجه به روند کاهشی نرخ ارز، نرخ‌های بلیت هواپیما از تاریخ ۲۱ شهریورماه با کاهش حدود ۱۰ درصدی به صورت میانگین روبرو خواهد شد.»

وی تأکید کرد: «کاهش نرخ ارز بلافاصله در قیمت بلیت هواپیما تأثیر‌گذار نیست، ولی برای رضایت بیشتر مسافران هوایی این تصمیم از سوی شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ شد.»

کاهش ۱۰ درصدی بلیط هواپیما؛ آیا نرخ‌های جدید نباید بازهم تعدیل شود؟/ آیا واقعا نرخ بلیط هواپیما ارزان شد!؟

سامانی بیان کرد: «شرکت‌های هواپیمایی موافقت کردند نرخ‌ها خود را بر اساس ارز ۱۱ هزار تومانی تنظیم کنند در حالی که امروز نرخ ارز ۱۱۴۰۰ تومان است، ولی قرار شد نرخ‌ها بر اساس ارز ۱۱ هزار تومانی اعمال شود.»

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: «با توجه به نرخ ارز و نحوه دسترسی به قطعات و سرویس‌های نگهداری و شرایط تقاضای بازار، شرکت‌ها در دامنه نرخ‌های تعیین شده، بلیت خود را عرضه می‌کنند و بازار تقاضا در تابستان به‌گونه‌ای است که با وجود فصل افزایش مسافرت، بلیت‌های مسیر پرتردد مشهد با میانگین حدود ۴۸۰هزارتومان به فروش رفته است.»

می‌توانید قیمت‌های جدید را با قیمت‌های قدیم مقایسه کنند، تا در هر مسیر میزان کاهش قیمت‌ها را مشاهده نمایید.

کاهش قیمت‌ها باید بیش از ۱۰ درصد باشد
آرمان بیات کارشناس صنعت هوایی در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه کاهش نرخ بلیط هواپیما اجتناب ناپذیراست، اظهار داشت: «با توجه به اینکه به فصل کم تقاضای سفر نزدیک می‌شویم، این اقدام شرکت‌ها نیز از قبل مشخص بود و ما انتظار کاهش قیمت‌ها را از طرف شرکت‌ها داشتیم.»

کاهش ۱۰ درصدی بلیط هواپیما؛ آیا نرخ‌های جدید نباید بازهم تعدیل شود؟/ آیا واقعا نرخ بلیط هواپیما ارزان شد!؟
آرمان بیات

وی ادامه داد: «از سوی دیگر با توجه به کاهش نرخ ارز در این چندین ماهه و همچنین ثبات آن، باید نرخ‌ها تعدیل می‌شد، اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها به دلیل افزایش بیش ازحدی که در گذشته داشتند، می‌توانست بیش از ۱۰ درصد با کاهش قیمت همراه شود.»

بیات با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ درصد از کل حمل و نقل کشور به صنعت هوایی اختصاص دارد، گفت: «با توجه به جمعیت کشور این آمار بسیار کم است، دلیل آن نیز از یک سو افزایش قیمت‌هایی است که به اسم شناور سازی رخ داد و از دیگر سو نیز کاهش قدرت خرید مردم است، که به نوعی می‌توان گفت: سفر هوایی به دلیل افزایش قیمت‌هایی که رخ داد از سبد مصرفی بسیاری از خانوار‌ها حذف شده است.»

این کارشناس صنعت هوایی شناوری سازی قیمت بلیط هواپیما را نوعی آزاد سازی نرخ‌ها دانست که با هدف افزایش درآمد شرکت‌های هوایی به مرحله اجرا درآمد، بیان کرد: «بر اساس نرخ‌گذاری شناور اگر هزینه تمام شده یک صندلی ۲۰۰ هزار تومان در هر پرواز باشد به عنوان مثال درایام پیک این صندلی ۱۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود و در ایام غیر پیک ۲۰ هزار تومان، اما در مجموع این هزنی، ه. همان ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و به نوعی دیگر شرکت‌ها ضرر نمی‌کنند.»

وی با تاکید بر اینک عملا با شناور سازی قیمت‌ها دست شرکت‌ها برای افزایش قیمت باز گذاشته شده است، افزود: «با توجه به اینکه هزینه پرواز‌های داخلی ریالی است و هزینه پرواز‌های خارجی دلاری، این موضوع که با افزایش نرخ دلار هزینه شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده، در مورد پرواز‌های داخلی به هیچ عنوان مصداق پیدا نمی‌کند.»
منبع: فرارو
برچسب ها: آزادی ، کاهش ، 10درصد ، قیمت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: