* «باران ويراني» ؛ خسارت به خانوارهای ورزقانی در پی بارش باران
پ
کد خبر : ۱۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ -08 September 2019
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش باران به یک خانه و چهار خانوار عشایر در ورزقان خسارت زد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش باران به یک خانه و چهار خانوار عشایر در ورزقان خسارت زد.

به گزارش «آزادی» محمد باقر هنربر در گفتگو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: بارش ۱۱ دقیقه‌ای رگباری روز گذشته در شهرستان ورزقان، موجب آبگرفتگی یک باب خانه شد، همچنین این بارش موجب وارد آمدن خسارت‌هایی به چهار خانوار عشایر در روستای نصیر آباد ورزقان شد.

وی اضافه کرد: این چهار خانواده خسارت دیده توسط نیرو‌های هلال احمر امداد رسانی شدند و خسارت دیگری از بارش‌های پراکنده و رگباری در سطح استان گزارش نشده است.

وی متذکر شد: با توجه پیش‌بینی‌ها و هشدار‌های سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر وزش تند باد‌های لحظه‌ای و بارش‌های رگباری، توصیه می‎شود به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

هنربر خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی نیز وزش تند باد‌های لحظه‌ای ۴۰ الی ۷۰ کیلومتر در ساعت و کاهش چهار الی هشت درجه‌ای دما به ویژه طی دو روز آینده پیش‌بینی شده است، با توجه به تقارن این تغییرات آب و هوایی با ایام عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) توصیه می‎شود بنر‌ها و داربست‌هایی که استحکام کافی ندارند، مقاوم و ایمن‌سازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده، افراد از تردد در مسیل رودخانه‌ها و کنار اشیای پرتاب شونده مانند دکل‌ها، آنتن و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: