* ایران چه گزینه‌هایی برای کاهش تعهدات برجامی دارد؟
پ
کد خبر : ۱۰۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ -04 September 2019
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزینه‌های ایران برای کاهش تعهدات برجامی را تشریح کرد. ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات
به گزارش «آزادی» حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه ایران در کاهش تعهدات برجامی خود گزینه‌های متعددی را روی میز دارد، گفت: به‌طور نمونه نیاز قطعی کشور برای غنی‌سازی ۲۰ درصد است که البته در حال حاضر از ۳/۶۷ درصد غنی‌سازی عبور کرده‌ایم که یکی از گزینه‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی می‌تواند آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد باشد.

وی با تأکید بر اینکه ایران گام سوم کاهش تعهدات برجام را قطعاً محکم‌تر از گام‌های اول و دوم بر خواهد داشت، ادامه داد: باید گام‌های خود در کاهش تعهدات برجامی را به‌گونه‌ای برداریم که برای طرف‌های غربی بازدارنده باشد و آن‌ها متوجه شوند که به تعهدات خود در یک قرارداد بین‌المللی باید عمل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با اعلام اینکه دومین گزینه‌ای که ایران می‌تواند در گام سوم کاهش اجرای تعهدات برجامی خود عملیاتی کند نصب سانتریفوژ‌های نسل جدید است، اضافه کرد: نسل جدید سانتریفوژ‌ها را که همان آی‌آر ۶ و آی‌آر ۸ است می‌توان در مراکز هسته‌ای کشورمان نصب کرد و از آن‌ها در جهت مقاصد صلح‌آمیز هسته‌ای خودمان استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین ابراز کرد: سومین گزینه‌ای که ایران در کاهش تعهدات برجامی می‌تواند انجام دهد، افزایش با سرعت حجم ذخایر اورانیوم غنی‌سازی‌شده است و بعد از آن هم اقدام بعدی می‌تواند کاهش تعهدات در مقابل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: در برجام ما یک بازرسی فراتر از پروتکل الحاقی را پذیرفته‌ایم که می‌توانیم به آن نیز خاتمه بدهیم و همچنین ایران می‌تواند پروتکل الحاقی را به‌تعلیق دربیاورد.

وی درباره پیشنهاد فرانسه برای ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید نفت ایران نیز گفت: فرانسوی‌ها درباره این پیشنهاد شروطی داشته‌اند که قطعاً به دولت این اجازه داده نخواهد شد که چنین کاری را انجام دهد.
منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
سلام: ما کرون ترامپ وغربی ها جز اغفال مسئولین،زمان خریدن و امتیاز گرفتن از ایران ووعده سراب دادن هیچ نقشه ای ندارند با برجام و امتیازات داده شده (تعطیلی 100 نوع فناوری پیشرفه هسته ای). دوباره نقشه و حیله برای ایران دارند.ایران باید گام به گام و در فرجه زمانی 20 روزه نه دو ماهه تعهدات برجامی را کاهش دهد و صنعت ناب هسته ای را بر اساس برنامه ریزی مدون وجذب دوباره دانشمندان هسته ای به پیش ببرد این کاربه صلاح کشور وملت است کاهش تعهدات برجامی نبایدبرگشت پذیر باشد زیرا برگشت پذیری تعهدات اروپا و امریکا می گویندهر وقت آب نباتی نشان دهیم یا ایران را سرگرم اینستکس کنیم به تعهدات برجامی برمی گردد. اروپا و غرب می خواهند با دسیسه،مکر و دامFATF و اینتسکس ایران را در خصوص تحریم ها در چنبره تحریمی خود در بیاورند اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم انقلابی و شجاعانه بگیرند و این مصوبه را که جز خسران و افشای اطلاعات مالی نفعی برای ملت و کشور ندارد رد کنند تحلیل گران ورئیس جمهور محترم قطعا یقین داشته باشند که امید بستن و بامذاکره باحضرات غربی مشکلات کشور لاینحل باقی می ماند وجز خسران برای کشور چیزی به ارمغان نمی آورد این را تاریخ 200ساله ،عهد نامه ترکمنچای ، عهد نامه گلستان که طی آن دو عهد نامه ننگین 17 کشور از ایران جداشدند ،اعتماد دکتر مصدق به امریکا و کودتا و سا قط کردن دولت او توسط امریکا ،بیانیه سعدآبادبا سه کشور اروپایی ، مذاکره شاه با انگلیس جهت واگذاری بحرین ، توافق هسته ای معمر قذافی و غرب و سرنوشت بد فرجام معمر قذافی ،برجام کنونی(تعطیلی 100 نوع فناوری پیشرفه هسته ای) و ... به اعیان ثابت می کند دولت و شخص رئیس جمهور بایدبه قدرت خدای متعال ،توصیه رهبری و توان داخلی اتکا کند به فرموده امیر المومنین حضرت علی (ع) عبرتها چه زیاد است عبرت گیرنده چه کم !!! یادمان باشد براساس نص صریح قرآن کریم کلید گنج های آسمان و زمین در دست خداوند قادر متعال است نه این و آن و نه غرب ونه دیگران که قدرت های مادی با وجود همه زرق وبرق ها ذره کاهی در مقابل قدرت باری تعالی هم نیستند. « فاعتبروا یا اوالولابصار»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: