* جان گرفتن طلا و زمین خوردن نفت طی جنگ تجاری
پ
کد خبر : ۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ -02 September 2019
جنگ تجاری چین و آمریکا روز به روز اقتصاد جهانی را دستخوش تغییر می کند به طوری که قیمت نفت روز به روز در حال کاهش است و در حال حاضر صادرکنندگان اصلی نفت به دنبال راه حلی برای جبران خسارت های کاهش قیمت نفت هستند و در مقابل نفت طلا روز به روز رشد می کند و سرمایه گذاری روی این فلز گران بها بیشتر می شود.
به گزارش«آزادی» ، تبعات جنگ تجاری دو ابر قدرت اقتصادی دنیا تنها بر دوش این دو کشور نیست و اکثر کشورهای دنیا درگیر این جنگ هستند به طوری که با شدت گرفتن جنگ تجاری قیمت نفت هر روز کاهش پیدا می کند و صادرکنندگان اصلی آن مثل عربستان و ونزوئلا با بحرانهای بیشتری مواجه می شوند.

مهر در خصوص صدمات جنگ تجاری بر پیکره بازار نفت نوشت: روز دوشنبه، پس از اینکه با آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا نگرانی از کند شدن بیش از پیش اقتصاد جهان و کاهش تقاضای نفت تشدید شد، قیمت نفت خام پایین آمد.

تا ساعت ۱۱:۴۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد افت کرد و به ۵۸.۳۶ دلار رسید.



قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم با ۲ سنت کاهش به ۵۵.۰۸ دلار رسید.

آمریکا دریافت تعرفه ۱۵ درصدی از واردات کالاهای چینی، به ویژه کالاهای الکترونیکی را از روز یکشنبه آغاز کرد و چین هم در عوض تعرفه‌ای ۵ تا ۱۰ درصدی بر کالاهای آمریکایی، شامل نفت خام این کشور، وضع کرد.

اما جنگ تجاری تنها بازار نفت را تحت تاثیر قرار نداده است و تنش های موجود در اقتصاد جهانی و ناامنی های اقتصادی باعث شد تا کشورها بیشتر به سمت طلا حرکت کنند و تکیه بیشتری بر این فلز گران بها بکنند:
روز دوشنبه، پس از اینکه دیروز چین و آمریکا تعرفه‌های واردات را برای کالاهای یکدیگر افزایش دادند و جنگ تجاری بلندمدت خود را بیش از پیش تشدید کردند، تقاضا برای سرمایه‌های امن بالا رفت و قیمت جهانی طلا رشد کرد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، که در جلسه معاملاتی قبلی تا پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای ۱۵۱۷.۱۱ دلار افت کرده بود، تا ساعت ۱۲:۱۰ به وقت تهران، با ۰.۴ درصد رشد، به ۱۵۲۹.۶۰ دلار رسید. در ابتدای معاملات امروز، قیمت طلا در واکنش اولیه به تعرفه‌های جدید تا ۱۵۴۴.۵۰ دلار هم بالا رفت.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۳۳.۸۰ دلار رسید.

دنیل هاینس، تحلیل‌گر ای‌ان‌زی، می‌گوید: جنگ تجاری و وضع تعرفه‌های جدید در پایان هفته گذشته میلادی، باعث شد امروز صبح، ریسک‌پذیری در بازارهای کاهش یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: