* لیبی: برخی قدرت‌های از حمله به طرابلس حمایت کردند
پ
کد خبر : ۱۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ -31 August 2019
وزیر خارجه دولت وفاق ملی در لیبی تأکید کرد که حمله به طرابلس پایتخت این کشور با حمایت برخی قدرت‌های خارجی صورت گرفت، اما با شکست مواجه شد.
به گزارش«آزادی» ، «محمد الطاهر سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی با اشاره به حمایت برخی قدرت‌های خارجی از حمله به طرابلس گفت که با این حال تلاش آن‌ها برای دستیابی به قدرت با استفاده از زور سلاح شکست خورد.

سیاله که در کنفرانس بین‌المللی توسعه آفریقا در توکیو (تیکاد ۷) سخن می‌گفت، از موضع ژاپن در نشست گروه ۷ در خصوص بحران لیبی قدردانی کرد و گفت که موضع این کشور در حمایت از راه‌حل مسالمت‌آمیز و توقف عملیات نظامی به شرط بازگشت طرف متجاوز به پایگاه‌های خود بود.

طبق گزارش شبکه النشره، سیاله همچنین تصریح کرد که دولت وفاق ملی با تروریسم مبارزه کرده و پیشرفت محسوسی در نابودی عناصر تروریسم و ریشه‌کنی منابع مالی آن محقق کرده است، اما ما همچنان با بحران دیگری یعنی تجاوز مسلحانه به طرابلس به بهانه مبارزه با تروریسم مواجه هستیم.

نیرو‌های شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از بیش از چهار ماه قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند، اما با وجود حمایت امارات و مصر از این نیرو‌ها در نفوذ به طرابلس با شکست مواجه شده‌اند.

در همین ارتباط روزنامه اماراتی «البیان» به نقل از برخی منابع موثق نوشت که طرف‌های درگیر در لیبی در حال مذاکره محرمانه هستند و احتمال دارد تا چند روز آینده به یک راه‌حل سیاسی و توافقی دست یابند که به موجب آن شبه‌نظامیان مصراته ار محور‌های درگیری عقب‌نشینی کرده و در مقابل نیرو‌های شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» نیز متعهد شده‌اند که این شبه‌نظامیان را هدف قرار ندهند.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، لیبی ، قدرت ، طرابلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: