* پیشنهاد ترامپ برای بمباران هسته ای طوفان‌های موسمی
پ
کد خبر : ۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ -27 August 2019
نشریه آکسیوس گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ پیشنهاد کرده است که اقدام به شلیک و انداختن بمبهای هسته ای به درون طوفان های موسمی کنند تا از آسیب رسیدن به سرزمین ها و مناطق در معرض خطر آمریکا جلوگیری شود.

نشریه آکسیوس گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ پیشنهاد کرده است که اقدام به شلیک و انداختن بمبهای هسته ای به درون طوفان های موسمی کنند تا از آسیب رسیدن به سرزمین ها و مناطق در معرض خطر آمریکا جلوگیری شود.


به گزارش «آزادی» نشریه آکسیوس در مطلب خود بیان کرده است كه رئیس جمهور آمریکا این ایده را در چند نوبت به مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی و سایر مقامات امنیت ملی پیشنهاد كرده است.


یکی از منابع حاضر در یکی از جلسات مربوط به بررسی طوفان های موسمی در کاخ سفید در تاریخی نامشخص به آکسیوس گفته که ترامپ در آن جلسه این نکته را در این زمینه پیشنهاد کرده است: "فهمیدم. من فهمیدم. اصلا چرا ما طوفان ها را بمباران هسته ای نکنیم؟ این طوفان ها از سواحل آفریقا شروع میشوند، هنگامی که از فراز اقیانوس اطلس عبور می کنند، ما بمبی هسته ای را درون چشم طوفان می اندازیم و آن را مختل می کنیم. چرا نتوانیم این کار را انجام دهیم؟"


فردی که در آن جلسه در مورد طوفان های موسمی در حال گزارش دادن به ترامپ بوده، پاسخ داده: "بله قربان، ما این موضوع را بررسی میکنیم." اما این منبع افزوده: وقتی ترامپ این پیشنهاد را تکرار کرده، افراد حاضر در اتاق شوکه شده و با خود گفته اند "عجب اوضاعی! حالا با این داستان چه کنیم؟"


ترامپ به دلیل واکنش هایش در قبال فجایع طبیعی همواره مورد انتقاد بوده است، به ویژه بعد از آن که طوفان ماریا در سپتامبر 2017 پورتوریکو را درنوردید.


در اثر این طوفان نزدیک به 3000 نفر جان خود را از دست دادند. پس از آنکه طوفان منجر به سیل شد، کل جزیره به عنوان منطقه فدرال درگیر فاجعه اعلام شد و بخش بزرگی از شبکه برق هنوز هم در حال بازسازی ناشی از آسیب های عمیق و بنیادین طوفان است.


وقتی که ترامپ در سال 2017 از این جزیره مخروبه بازدید کرد، گفت که این طوفان "فاجعه واقعی" نبوده است. وی همچنین خطاب به ساکنان جزیره گفت: "اهالی پورتوریكو من از گفتن این حرف به شما متنفرم، اما شما بودجه ما را کمی از خط اصلی خارج کردید، چون ما پول زیادی را برای پورتوریكو خرج كرده ایم و البته این خوب است كه جان افراد زیادی را نجات دادیم".


با توجه به واکنش شدید مردم در مورد نحوه برخورد ترامپ با طوفان ماریا، ظاهرا دولت آمریکا آمادگی خود برای فصل طوفان های امسال را دو برابر کرده است. طبق گزارش USA Today، دولت دسترسی خود را به ایالات مختلف گسترش داده، منابع اضافی را فراهم کرده و برای آزمایش واکنش در زمان اضطرار، اقدام به برگزاری مانور کرده است.


این آمادگی مضاعف به این واقعیت باز میگردد که بسیاری از مناطقی که در گذشته در اثر بلایای طبیعی ویران شده بودند، احتمالاً دوباره در معرض فاجعه قرار خواهند داشت.


دوگ فیرز، مشاور امنیت داخلی ترامپ به USA Today گفته: "اگر امسال طوفان در ایالات متحده منجر به سیل شود، احتمال دارد مناطقی که از قبل در حال بازسازی هستند دوباره به خطر بیفتد. این بدان معناست که این مناطق بسیار آسیب پذیرتر هستند زیرا همه اقدامات لازم برای بازسازی یا حتی تقویت آنها هنوز انجام نشده است."


بمیاران هسته ای توفانها، یک ایده قدیمی
یک مقام ارشد دولتی که درمورد پیشنهاد ترامپ مبنی بر بمباران هسته ای توفان های موسمی مطلع بوده است، به آکسیوس گفته که هدف رئیس جمهور "بد نیست". وی گفته: "هدف وی - جلوگیری از حمله طوفان های فاجعه بار به سرزمین ما - بد نیست."


اما این اولین بار نیست که چنین ایده ای ارائه می شود. نخستین بار این ایده توسط یکی از دانشمندان آمریکایی در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور مطرح شد، اما همان موقع کارشناسان به طور گسترده ای متفق بودند که این ایده کارایی نخواهد داشت.


نشنال جئوگرافیک در سال 2017 مقاله ای را منتشر کرد و در آن توضیح داد که علاوه بر این که این پیشنهاد توسط فیزیکدان روبرت نلسون "مضحک" خوانده شده است، چنین اقدامی طبق معاهده هسته ای امضا شده بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق ممنوعیت دارد.


اداره ملی اقیانوسها و اتمسفر آمریکا نیز گزارشی از واقعیت این ایده منتشر کرده که می گوید چنین رویکردی در قبال طوفان های موسمی "جوابگو نخواهد بود" و احتمالاً اثرات رادیواکتیو ناشی از آن تاثیرات مخربی بر محیط زیست خواهد گذاشت.

برچسب ها: ترامپ ، دونالد ترامپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: