* وزیر اطلاعات: همدان خاستگاه علمای بزرگ است
پ
کد خبر : ۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ -26 August 2019
وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه همدان، استان ادب و معرفت است، گفت: شهید آیت الله مفتح، آیت الله شیخ محمد بهاری، آیت الله مجاهد و بزرگان زیادی از این خاک برخاستند و همدان خاستگاه علمای بزرگ جهان اسلام است.
به گزارش«آزادی» ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی صبح امروز همزمان با سومین روز از هفته دولت در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: حضور در همدان که شهر فهم و ادب و فرهیختگی است مایه فخر انسان و توفیقی است که امروز نصیب بنده شد.

وزیر اطلاعات گفت: همدان پایگاه تهذیب نفس و مجاهدت است؛ در زمان جنگ تحمیلی شهیدان بی ادعایی از همدان در جبهه‌ها حضور داشتند که با روحیه جهادی خود در سنگر‌های دفاع مقدس از اسلام و انقلاب دفاع می‌کردند به طوری که سردار شهید همدانی با یک انگیزه رشادت طلبانه همراه با سایر رزمندگان در سنگر‌های دفاع از کشور شرکت داشت.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثق به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، اظهار کرد: باید به مردم همدان هم تبریک گفت که در طول تاریخ انقلاب همیشه از شانس امام جمعه‌های خوب برخوردار بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علوی تصریح کرد: این جایگاهی که حجت الاسلام والمسلمین شعبانی امروز بر آن تکیه زده اند روزگاری شهید مدنی، آیت الله نوری همدانی و دیگر بزرگان و علمای همدان در آن قرار داشته اند و در این سنگر به هدایت گری افکار مردم می‌پرداختند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اخلاص در خدمت مردم باشیم ابراز داشت: بسیار خوشحالیم که همکاران ما در استان از نفس گرم امام جمعه‌ای که دارای چنین مراتب علمی است، استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علوی در سومین روز از هفته دولت پس از حضور در مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار کرد.

شرکت در جلسه اعضای شورای اداری استان همدان و سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت از برنامه‌های دیگر وزیر اطلاعات در سفر به استان همدان اعلام می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: