* بانک‌ها با پرداخت وام‌ به اقشار ضعیف کمک کنند
پ
کد خبر : ۱۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ -26 August 2019
استاندار مرکزی گفت: امروز اقشار کم درآمد جامعه نیازمند وام‌های خُرد با نرخ سود پایین هستند و بانک‌ها بایستی با پرداخت وام‌های خرد به این اقشار کمک کنند.
به گزارش«آزادی» ، سید علی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در سومین روز از آغاز هفته دولت در مراسم افتتاح ساختمان شعبه یکی از بانک‌ها در اراک، اظهار داشت: متاسفانه در طی یک سال گذشته بر اثر تحریم‌های ظالمانه از ارزش پول ملی کاسته شده است که در این رابطه سیستم بانکداری با اعطای تسهیلات با نرخ پایین از محل بانک‌های قرض الحسنه می‌تواند در کنترل تورم تاثیر گذار باشد.

استاندار مرکزی افزود: امروز اقشار کم درآمد نیازمند وام‌های خرد با نرخ پایین هستند و باید سپرده‌های خود را در بانک‌های قرض الحسنه سپرده گذاری کنند و توجه به این قبیل بانک‌ها مهم است.

وی با اشاره به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی بیان کرد: افزودن صفر به پول ملی هزینه بسیار سنگینی را به دنبال داشته است و از طرف کاهش ارزش پول ملی نابرابری در مقابل سایر ارز‌ها را به دنبال داشته است.

آقازاده خاطر نشان کرد: ضرب سکه و چاپ اسکناس هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد و از طرفی واحد پول ملی در بین مردم تغییر پیدا کرده است و بهتر است حداقل در نام پول، برابری با ارز‌های دیگر و صفر‌های پول ملی توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

استاندار مرکزی افزود: امیدواریم لایه حذف چهار صفر از پول ملی که به صورت کارشناسی در دولت تهیه شده به نتیجه برسد، چرا که اقتصاد دانان نیز بر اجرای این موضوع اتفاق نظر دارند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، بانک ، پرداخت ، اقشار ، کمک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: