* مقابله با دشمن در فضای مجازی نیاز به گردان‌های سایبری دارد
پ
کد خبر : ۱۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ -25 August 2019
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه مقابله با دشمن در فضای مجازی نیاز به گردان‌های سایبری دارد گفت: امروز اگر بتوانیم از پایه گردان‌های سایبری را خوب ایجاد کنیم در عمل نیز موفق خواهیم بود.
به گزارش «آزادی» ، سردار مظاهر مجیدی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه برگزاری نخستین دوره توانمندسازی مسوولان گروه‌های تولید محتوای شبکه سایبری جمهوری اسلامی ایران «شمسا» در همدان اظهار کرد: تهدیدات روز، ساختار و سازمان سپاه و بسیج را تعیین می‌کند که باید بر اساس آن تهدیدات و میزان ساختار را تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی امام (ره) وقتی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند بلافاصله اعلام کردند که باید ارتش ۲۰ میلیونی را ترسیم کرد گفت: این نشان می‌داد که از همان روز‌های اول انقلاب نیاز به گستردگی بسیج را در سازمان داشتیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در دهه اول و دوم انقلاب اسلامی آنچه اهمیت داشت این بود که سازمان‌های رزم باید این کار را انجام می‌دادند و بر همان اساس علاوه بر یگان‌های رزم و سازمان‌های رسمی، سازمان بسیج گردان‌های مختلفی را طرحی و راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین (ع) و کوثر را راه‌اندازی و در ماموریت‌های دیگر استفاده کردیم افزود: خوشبختانه در بزنگاه‌هایی از این گردان‌ها به خوبی استفاده شد.

مجیدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس گردان‌های احتیاط را راه‌اندازی کرده بودیم که به محض اینکه گردان اصلی وارد عملیات می‌شد، این گردان‌ها را وارد منطقه کرده و از آن‌ها استفاده می‌کردیم تاکید کرد: شاید یکی از بزرگترین رموز موفقیت ما در عملیات‌ها همین بود که توانستیم از نیرو‌های گردان احتیاط به موقع استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طراحی گردان‌ها دو مقوله اصل و اساس کار است افزود: گردان‌های دفاعی و امنیتی و زمان و زمین موضوع مورد توجه است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه اگر زمان را خوب درک کردیم و زمین را خوب شناختیم می‌توانیم نیروی مورد نیاز را وارد عمل کنیم و بهنگام با دشمن برخورد کنیم گفت: باید بتوانیم گردان‌های جدیدی را با محتوا و ساختار جدید طراحی و ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طی یکی دو سال اخیر با توجه به اتفاقات صورت گرفته در کشور، به این نتیجه رسیدیم گردان سایبری را ایجاد کنیم تا بتوانند در فضای سایبری کاری را انجام دهند که در ساختار گردان‌های دیگر تعریف شده است.

مجیدی با بیان اینکه امروز مهمتر از آنکه نیروی عملیاتی و امدادی را به منطقه ببریم باید گردان‌های فضای مجازی داشته باشیم تا بتوانند وظیفه خود را انجام دهند تاکید کرد: خوشبختانه این اتفاق رخ داد و با ابلاغ سازمان بسیج اجازه طرحی گردان‌های سایبری در کشور داده شد.

وی با اشاره به اینکه امروز افتخار می‌کنیم سازمان بسیج برای اینکه به گردان‌های شکل دهد برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم مسیر را طی کنیم گفت: امروز اگر بتوانیم از پایه گردان‌های سایبری را خوب ایجاد کنیم در عمل نیز موفق خواهیم بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه برای گردان‌های سایبری زمان به حداقل رسیده و نه شب و نه روز می‌شناسد و باید به موقع کار انجام داد افزود: متاسفانه قلمرو فضای مجازی مشخص نیست و باید توانمندی در گردان‌های سایبری بسیار بالا باشد تا بتوان به درستی پیش رفت.

وی تاکید کرد: آموزش افراد برای ورود به فضای مجازی لازم است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: