* افزایش تولید برق کشور به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات در سال
پ
کد خبر : ۱۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ -24 August 2019
وزیر نیرو گفت: هر ساله به طور متوسط یک هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش تولید برق داشتیم در حالیکه از سال ۹۲ تاکنون این آمار تولید به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش یافته است.
به گزارش«آزادی» ، رضا اردکانیان، وزیر نیرو ظهر امروز در دیدار با مردم روستای سعید آباد که در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت انجام شد، با بیان اینکه وزارت نیرو در سه حوزه موفق به ثبت رکورد شده است، گفت: در گذشته هر ساله به طور متوسط یک هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش تولید برق داشتیم در حالیکه از سال ۹۲ تاکنون این آمار تولید به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

وزیر نیرو بیان کرد: از تابستان سال گذشته تا امسال سه هزار و ۷۰۰ مگاوات برق وارد مدار کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این رکورد جدید تولید برق را بشکنیم؛ رکورد مدیریت مصرف نیز در کشور بالا بوده و با اجرای برنامه‌های متعدد موفق شدیم سه هزار و ۷۰۰ مگاوات برق را مدیریت کنیم.

به گفته این مقام مسؤول، افزایش تولید و مدیریت مصرف رکورد سوم وزارت نیرو است و صادرات برق به کشور‌های همسایه نیز دو میلیارد و ۳۰۰ کیلو وات بوده که با توجه به تحریم‌ها و شرایط، آمار قابل قبولی است.

افتتاح ۲۲۷ پروژه وزارت نیرو تا پایان سال جاری

اردکانیان با بیان اینکه در ۶ سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار وصل شده اند، تصریح کرد: ۶ هزار و هفتاد نفر به صورت مطمئن از این خدمات برخور دار شده اند و تا پایان امسال تنها در وزارت نیرو ۲۲۷ پروژه بزرگ و مهم در راستای تقویت ارائه خدمات به روستاها افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ سد بزرگ در ۹ استان کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار کرد: یک هزار و ۱۲۴ روستا در ۲۸ استان کشور به شبکه آبرسانی وصل خواهند شد؛ ۱۲ تصفیه خانه در ۹ روستای کشور و بالغ بر سه هزار مگاوات برق در ۱۳ استان دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه جمعا ۲۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در شرایط تحریم‌های سخت و پیچیده وجود دارد، ادامه داد: ۲۲ پروژه با همین اعتبار کلنگ زنی می‌شود و ۶۵۲ پروژه فعال در حوزه وزارت نیرو در حال ساخت است.

اردکانیان تصریح کرد: پروژه‌های این وزارتخانه در استان البرز با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. ۲۳ پروژه در بخش‌های مختلف افتتاح خواهد شد که اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر نیرو در ادامه عنوان کرد: سه پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در حال انجام هستند از این رو بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان صرف هزینه پروژه‌های امروز وزارت نیرو در استان البرز است.

توزیع ۱۵۰ مگاوات ساعت انرژی در بخش صنعت

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط بیش از پنج درصد افزایش اوج بار در کشور وجود داشته است، افزود: امسال در سطح کشور اوج بار حدود یک درصد بود، به این معنا که در بخش صنعت ۱۵۰ مگاوات ساعت انرژی توزیع کرده‌ایم. اوج مصرف و بار مدیریت و کشور از نظر انرژی برق بی نیاز شد.

اردکانیان با اعلام این خبر که سه هزار و ۸۰۰ مگاوات تولید برق در سال جاری افزایش یافته است، یادآور شد: قیمت فروش انرژی ما ۱۷ برابر قیمتی است که انرژی را با یارانه به کشور عرضه می‌کنیم؛ این صادرات انرژی برای برق و تأمین ارز مورد نیاز بسیار مهم است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: چهارم شهریور ماه برای نخستین بار مجموعه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مسؤول در ارتباط با مسائل مربوط به خود همزمان با افتتاح طرح‌های مهم در روستا‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در استان مولد البرز رشد چشمگیری داشته است، گفت: البرز یکی از مهمترین استان هاست که سعی داریم با جذب منابع بیشتر سهم خود را در حوزه آب و برق در جهت رونق و توسعه استان ایفا کنیم.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، افزایش ، تولید ، برق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: