* زمینه اجرای اقدامات جهادی را فراهم می کنیم
پ
کد خبر : ۱۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ -22 August 2019
سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: باید با تفویض اختیار و تمرکززدایی زمینه ظهور و بروز اقدامات جهادی را فراهم کنیم.
به گزارش «آزادی» سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره لزوم ترویج فرهنگ جهادی و اجرای اقدامات جهادی در جامعه گفت: باید به فضای ابتدای پیروزی انقلاب و کارهای مؤثر و پربرکتی که در آن زمان صورت می‌گرفت بازگردیم زیرا به شدت نیازمند اقدام جهادی در وضعیت فعلی کشور هستیم.

وی افزود: حجم بوروکراسی و موانع اداری در کشور آنقدر زیاد است که اقدام جهادی به این سادگی نیست. این در حالی است که برخی مواقع صفر تا صد اجرای یک پروژه مربوط به یک مدیر نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: متاسفانه ادارات کشورمان و قوانین مربوط به آنها آنقدر زیاد است که اگر یک مدیر بخواهد در گوشه‌ای از کشور کار جهادی کند ممکن است 10 مدیر دیگر مانع کار وی شوند که قطعا تعمدی در خیلی از ممانعت‌ها وجود ندارد.

میرزاده گفت: باید با تفویض اختیار و تمرکز زدایی زمینه ظهور و بروز اقدامات جهادی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت آنقدر بزرگ شده که اجرای برخی اقدامات با دخالت بیش از 10 ارگان و سازمان انجام می‌شود، عنوان داشت: باید کاری کنیم که تمرکززدایی از وزارتخانه به استان و شهرستان منتقل شود و نباید برای آب خوردن از مرکز دستور بگیریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: وقتی اختیار لازم به یک مدیر شهرستانی داده شود وی می‌تواند با اقدام جهادی مشکلات را خیلی سریع‌تر رفع کند و پروژه را به سرانجام لازم برساند.

میرزاده تصریح کرد: تعداد زیادی دستگاه اجرایی در کشور وجود دارد که اگر اقدام جهادی از سوی یک مدیر صورت بگیرد باید با تمامی آنها هماهنگی لازم انجام شود. ولی برای توسعه و عمران یک روستا و یا یک چشمه و یا یک مدرسه نیاز به هماهنگی زیادی نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید تلاش کنیم با توسعه و ترویج فرهنگ جهادی اقدامات لازم را برای اجرای این کارها فراهم کنیم.

وی گفت: اجرای کار جهادی با حذف فرایندهای زائد صورت می‌گیرد که در شرایط فعلی کشور به شدت نیازمند آن هستیم. و اگر مراحل مازاد و اضافی حذف شود و اختیارات به یک مدیر در شهرستان یا استان تفویض شود اجرای اقدامات بسیار سریع انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «فرهنگ جهاد و کار جهادی را ترویج کنیم تا مشکلات حل شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، زمینه ، اقدامات ، جهادی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: