* دیپلمات پاکستانی: قلدرمابی در قبال ایران کارساز نیست
پ
کد خبر : ۱۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ -21 August 2019
سفیر پیشین پاکستان در یونان و عمان با ناعادلانه دانستن فشار‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خطاب به جامعه جهانی گفت: رویکرد تهاجمی و قلدرمآبانه در قبال تهران نه به سود منطقه است و نه جواب خواهد داد.
به گزارش «آزادی» «جاوید حفیظ» روز چهارشنبه در گفت: وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد با تمجید از خردمندی مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله استقامت ظریف در جبهه دیپلماسی و بیان نقطه نظر ایران در منطقه و جهان، افزود: وزیر خارجه هر کشوری حق دارد برای تبیین سیاست‌های کشورش به سایر کشور‌ها سفر کند.

وی تاکید کرد: ظریف دیپلمات شایسته و تحسن برانگیزی است و این روز‌ها برای ارائه دیدگاه‌های ایران درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی، به پایتخت‌های کشور‌های مختلف سفر می‌کند.

سفیر سابق پاکستان در تاجیکستان اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده که جامعه جهانی به این درک مشترک برسد که فشار‌ها علیه ایران ناعادلانه است و هرگز در راستای منافع منطقه نیز نیست.

وی معتقد است: تنش‌های فعلی میان تهران و واشنگتن باید کاسته شود و این وضعیت به نفع تمام منطقه و جامعه بین الملل خواهد بود.

جاوید حفیظ با اشاره به ماجرای نفتکش ایرانی آدریان دریا ۱ در جبل الطارق و توقیف غیرقانونی آن توسط نیرو‌های انگلیسی، گفت: دادگاه جبل الطارق با رد تمدید توقیف نفتکش ایرانی، رای درستی برای رفع توقیف و خروج آن صادر کرد.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی اسلام آباد با اشاره به تحولات مربوط به برجام، گفت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای تصمیم درستی نبود در حالی که مذاکرات فشرده‌ای برای رسیدن به این توافق انجام شده بود.

وی تاکید کرد: موفقیت مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام را باید مدیون رویکرد موثر و صلح جویانه ایران دانست و باید قدردان این کشور بود، اما امروز آمریکا و برخی متحدان این کشور جمهوری اسلامی را برای کاری که نکرده تحت فشار قرار می‌دهند.

ستون نویس روزنامه دیلی عمان تریبیون افزود: تنش‌ها در هر نقطه جهان هرگز مورد استقبال هیچ طرفی نیست بلکه این وضعیت تاثیرات منفی بر تجارت و ثبات عمومی در منطقه و جهان می‌گذارد.

وی اظهار داشت: افزایش بیشتر تنش‌ها در منطقه ممکن پاکستان را نیز تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل این کشور تحولات اخیر در منطقه را با نگرانی دنبال می‌کند و امیدوار است که همه طرف‌ها گام‌های مثبت را در مسیر تنش زدایی بردارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: