* خط انتقال آب آقچای به آستارا در هفته دولت افتتاح می‌شود
پ
کد خبر : ۱۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ -21 August 2019
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا از آماده بهره برداری شدن خط انتقال آب رودخانه آقچای به تصفیه خانه بهارستان این شهرستان در هفته دولت، با هدف افزایش منابع و تقویت شبکه توزیع خبر داد.
به گزارش«آزادی» علی رضا ملکی نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر آستارا در ساختمان این نهاد افزود: طول این خط انتقال، چهار هزار و ۶۰۰ متر است و برای احداث آن ۲۵ میلیارد ریال هزینه و عملیات شستشوی خط انجام شده است.

وی ادامه داد: تنها منبع تامین آب شهر آستارا رودخانه و تصفیه خانه بهارستان با ۲۲۰ لیتر در ثانیه است و در فصل تابستان نیاز شهر به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه افزایش می‌یابد و با این خط انتقال، ۱۲۰ لیتر در ثانیه بر میزان تولید تصفیه خانه افزوده و بخشی از کمبود آب شرب جبران خواهد شد.

ملکی نژاد گفت: تصفیه خانه بهارستان در سال ۷۲ راه اندازی و برای بازسازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و ۶۰ درصد آب روستا‌های آستارا از منابع آب شهری تامین می‌شود.

او بیان کرد: در روز‌های آینده آب روستای ویرمونی از منابع شهر تامین خواهد شد و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح فاضلاب شهری تصویب و اجرای آن به روش مکشی از شهرک مهدی آغاز شده است.

فرهاد محسنی رئیس شورای اسلامی شهر آستارا هم گفت: ورود فاضلاب خانگی به رودخانه‌های شهر، تهدیدی برای سلامت انسان هاست و در اجرای فاضلاب، باید نقاط بحرانی شهر در اولویت باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح ملی آبرسانی به آستارا، کمبود آب برای همیشه در این شهرستان برطرف شود.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با جاذبه‌های طبیعی، اقتصادی، تاریخی و مذهبی جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، خط ، انتقال آب ، آستارا ، دولت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: