* تمام اما و اگرهای یک ادغام پرسروصدا
پ
کد خبر : ۱۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ -21 August 2019
اعلام وزارت ارشاد در ادغام موسسات متولی امور هنری با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شده است و آنچه مشخص است جزییات این ادغام در یک سکوت خبری پنهان مانده است.

اعلام وزارت ارشاد در ادغام موسسات متولی امور هنری با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شده است و آنچه مشخص است جزییات این ادغام در یک سکوت خبری پنهان مانده است.

به گزارش آزادی مجموعه‌ای از کلمات در مورد ارتقای بهره‌وری، افزایش بازدهی، ایجاد ساختار و روش بهینه، استفاده مطلوب از منابع موجود، بررسی‌های کارشناسی و دو کلیدواژه "بنیاد فرهنگی هنری رودکی "و"موسسه دیگر" از معدود چیز‌هایی است که از تجمیع مؤسسات همکار معاونت هنری به دو موسسه می‌دانیم. این‌ها را هم نه کسی از مجموعه مدیران معاونت بلکه همایون امیرزاده، رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است. شده حکایت کسر ۱۰ درصد از فروش کنسرت‌های موسیقی که معاون هنری گفت: اصلاً در جریان تصویب این قانون نبوده و مشخص شد علی‌اصغر کاراندیش، معاون " توسعه مدیریت و منابع" پیشین و "امور مجلس‌" فعلی این وزارتخانه همه‌کاره ماجرا بوده است. حالا هم در ماجرای تجمیع مؤسسات دریغ از یک کلمه در مورد این موضوع از زبان معاون هنری و مدیران کلش.

البته باعث تعجب نیست. نه معاون و نه مدیران کلش (به جز یکی از آنان که در شهرداری مدیر بوده و همکاری‌های غیر‌ستادی با یکی از اداره کل‌ها داشته)، تا پیش از حضور در معاونت هنری حتی یک روز سابقه کار ستادی در این معاونت را نداشته‌اند و به تبع بر ساختارها، تاریخ مجموعه از جمله تاریخ مؤسسات همکار با معاونت، روابط پیشین و پیچیده‌ای که در نظام اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشته و دارد (حضور هم چنان مستدام برخی معاونین پیشین در این وزارتخانه در جایگاه اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره مؤسسات و سازمان‌های مرتبط یکی از نشانه‌های این پیچیدگی است) و نگاه غیردوستانه و از موضع بالای بخشی از مجموعه وزارتخانه مستقر در بهارستان به معاونت هنری در طی سالیان، تسلط چندانی ندارند. نگاهی که به خروجیش در مسئله کسر ۱۰ درصد از فروش کنسرت‌ها اشاره شد؛ اما ماجرا چیست؟
منبع: تسنیم
برچسب ها: کلش ، وزارت ارشاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: