* واکنش‌ها به سگ کشی در پایتخت
پ
کد خبر : ۱۰۲۲۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ -20 August 2019
تصاویرکشتن تعدادی از سگها به دست پیمانکاران شهرداری تهران واکنشهای مختلفی از طرف مردم و مسئولین در پی داشت.

غلامرضاهاشمی فرد|تحریریه آزادی: ویدیوی عملیات «معدوم سازی» سگهای «غیرمفید» به دست پیمانکاران شهرداری تهران باعث جریحه دار شدن احساسات جمعی شد؛ تا جایی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه عده ای از حامیان حقوق حیوانات مقابل شهرداری تجمع کردند که نهایتا به خشونت کشیده شد.


در این تصاویر به نظر می رسد نوعی اسید یا سم به قلب سگها تزریق می شود.مقامهای شهرداری گفته اند ویدئوها قدیمی اند.امکان تایید یا رد این ادعا توسط «آزادی»وجود ندارد.


تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند: « سگ‌های سرزمینم را نکشید»، «خدای ما خدای حیوانات هم است» و «کهریزک خالی از وفا شد»، خواستار برخورد با عوامل این اقدامات شدند.


در سال نودوشش و در موردی مشابهه،ویدئوهایی از سگ کشی توسط شهرداری منتشر شده بود.در آن زمان نیز، فعالان حقوق حیوانات،تجمعهایی اعتراضی برگزار کرده بودند.


آرش میلانی،عضو کمسیون سلامت شورای شهر تهران،روز گذشته تائید کرد که کشتار سگها صحت دارد.شهرداری هم اعلام کرد که پیمانکار را «خلع ید» کرده است.


فعالان حقوق حیوانات در ایران سالهاست به دنبال تصویب قانون صیانت از حقوق حیوانات هستند.به رقم قول مساعد شماری از مقامات رسمی،این طرح همچنان بی نتیجه مانده است.


در همین رابطه،سال نودوپنج،معصومه ابتکار، رئیس وقت سازمان حفاظت از محیط‌زیست، در تجمع اعتراضی دوستداران حیوانات در اعتراض به سگ‌کشی در شیراز،به صراحت گفته بود که بی‌پروایی در آزار حیوانات ناشی از «خلاء قانونی» است.اما تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

از بازداشت معترضان تا قول آزادی
در تجمع دیروز دوشنبه،معترضان سخنان نماینده شهرداری را که برای صحبت کردن با آنها آمده بود قطع کردند.علاوه بر این، هنگام بازگشت این نماینده شهرداری به داخل ساختمان،‌ تعدادی از تجمع کنندگان به نشانه اعتراض به سمت او حرکت کردند که ماموران انتظامی اقدام به متفرق کردن و بازداشت برخی از آنان کردند.


در پی این بازداشتها که مقابل شهرداری تهران،صورت گرفت، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت:«شهرداری تهران از طریق استانداری پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان است».


‌در همین زمینه،مجید فراهانی،‌ عضو شورای شهر تهران، «به خشونت کشیدن اعتراض مدنی شهروندان مدافع حقوق حیوانات» را محکوم کرده است.


الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز در واکنش به انتشار این فیلم‌ها و تجمع مردم مقابل شهرداری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «واکنش مردم به تخلف صورت گرفته مربوط به هر تاریخی که باشد،نودوشش یا نودوهشت،به جاست.»

لزوم ارتقاءفرهنگ حیوان دوستی
حیوان‌آزاری در ایران پدیده ناشناخته‌ای نیست. با گسترش شبکه‌های مجازی نمایش عکس و فیلم آزار حیوانات،افزایش یافته است.
در این میان،برخی به لزوم فرهنگ سازی در زمینه رفتار با حیوانات اشاره می کنند.فریده قزلباش، فعال حقوق حیوانات،ساکن تبریز،در گفتگو با «آزادی» ضمن اظهار رضایت از تجمعات اعتراضی اخیر در حمایت از حقوق حیوانات،معتقد است: «با وجود این اعتراضهای گاه و بیگاه که توسط برخی افراد صورت می گیرد اما به طور عمومی،پدران و مادران ایرانی در خصوص فرهنگ حیوان دوستی آموزش ندیده‌اند و نمی‌توانند این موضوع را به فرزندان خود منتقل کنند».


قزلباش در پایان ضمن ناپسند دانستن اقدام پیمانکاران شهرداری در شیوه کشتن خشونت بار سگها و با اشاره به گسترده شدن حیوان آزاری در گروههای مختلف جامعه، تصریح کرد: « آزار حیوانات از طرفی بازتابی از خشونتهای درون یک جامعه است و از طرفی مطلع نبودن از حقوق حیوانات».

 

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
یاس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
کسایی که حیوانات زبان بسته را ازار میدن ، احتمالش هست که ادمارو هم اذیت کنن.
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
چرا برای معدوم سازی موشهای 《غیر مفید》 کاری نمیکنن؟! فقط با سگها مشکل دارن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
کشتن سگها برای کنترل جمعیتشون در همه کشورها انجام میشود. فقط محدود به ایران نمیشود
نوشین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
وقتی شب تا صبح صداوسیما از بدیهای سگ بگه خوب معلومه که آزار حیوونا عادی میشه
ثمین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
فرهنگ حیوان دوستی بین روستاییان بیشتره.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
گفتن فیلم برا امسال نیست
پاسخ ها
۰۰۰
United Kingdom
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
اعتراض حامیان حیوانات به زمانش نیست. به خود عمل غیرانسانی کشتن فجیع این زبون بسته هان
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
حالا چرا کشتن سگهای ولگرد انقد برای بعضیها مهم شده؟ در روز صدها آدم می میرد کسی صدایش در نمی آید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: