* تاثیر رسانه ها در کاهش دعاوی بی بدیل است
پ
کد خبر : ۱۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ -19 August 2019
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که اصحاب رسانه استان کرمان را با صداقت ، نجابت و سرعت در اطلاع رسانی می‌شناسم، گفت: در مجموع 41 رسانه استان کرمان، 920 اثر به دبیرخانه جشنواره قلم و عدالت ارسال کردند که در نهایت با نظر هیات داوران از 59 رسانه و خبرنگار تقدیر شد.
به گزارش «آزادی» ؛ یدالله موحد در دومین جشنواره رسانه های برتر استان کرمان (قلم و عدالت) افزود: در حال حاضر 389 نشریه و پایگاه خبری الکترونیکی در استان کرمان فعالیت دارند که از این تعداد 10 روزنامه، 108 هفته نامه، 48 دو هفته نامه، 63 ماهنامه، دو فصلنامه و دو سالنامه و 102پایگاه خبری هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان از تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: هدف از برگزاری جشنواره قلم و عدالت تقریب و نزدیک کردن اصحاب رسانه و کارگزاران عرصه عدالت با یکدیگر، ایجاد رقابت سالم و اصولی در حوزه قضایی و حقوقی و ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، ایجاد انگیزه برای رسانه های حوزه قضایی و تلاش برای بالا بردن سطح علمی اصحاب رسانه را از دیگر اهداف جشنواره قلم و عدالت برشمرد و ادامه داد: کشف استعدادهای برتر، تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی ، حمایت از خبرنگاران و روزنامه ‌نگاران و تحقق آزادی مطبوعات و رسانه‌ها از جمله دیگر اهداف جشنواره قلم و عدالت به شمار می رود.

دکتر موحد با اشاره به این مطلب که قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمت‌رسانی اصحاب رسانه در کاهش جرم و دعاوی تاثیرگذار است، عنوان کرد: جشنواره قلم و عدالت با موضوعاتی از جمله تبین سیاست‌ها و اهداف قوه و دادگستری استان کرمان، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، تبیین نقش وکلا و کارشناسان در حوزه عدالت، نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران در کاهش ورودی پرونده ها برگزار شده است. عالی ترین مقام قضائی استان کرمان با بیان اینکه آثار ارائه شده از سوی رسانه ها به جشنواره قلم و عدالت در زمینه هایی از جمله خبر گزارش و مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه استان کرمان به ویژه روابط عمومی دادگستری استان از برگزارکنندگان جشنواره قلم و عدالت هستند.
منبع: برنا
برچسب ها: آزادی ، رسانه ، تاثیر ، کاهش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: