* امر به‌معروف و نهی از منکر باید در ادارات به‌درستی اجرا شود
پ
کد خبر : ۱۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ -19 August 2019
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر باید در سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری به درستی اجرا شود، زیرا در این صورت می‌توان مشارکت مردم را نیز جلب کرد.
به گزارش «آزادی» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی افزود: مسوولان باید خود را در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد بازخواست قرار دهند و در کنار آن، ضعف‌ها را در این زمینه جبران کنند.

وی با تاکید بر بسترسازی برای اشاعه فرهنگ متعالی امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: مسوولان در این خصوص وظیفه سنگین‌تری را نسبت به مردم عادی بر عهده دارند و باید در این رابطه عملکرد قابل توجهی نیز داشته باشند.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و عمومی است و تمام آحاد جامعه در این خصوص مسوول هستند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: ظرفیت‌های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه گفت: فلسفه ماه محرم، امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید نهایت بهره را از این ماه برد.

مصطفی حبیبی ادامه داد: در این ماه می‌توان به نحو شایسته مساله حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کرد که این امر نیازمند همکاری مسوولان دسته‌های عزاداری است.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه و مسوولان مربوطه حمایت‌های لازم را از آمران به معروف و ناهیان از منکر دارند، زیرا این امر به تشویق افراد برای امر به معروف و نهی از منکر منجر می‌شود.

وی گفت: در آستانه ماه محرم می‌توان امر به معروف و نهی از منکر نوشتاری را نیز در جامعه ترویج کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت‌ها در سطح استان باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد، گفت: باید بحث نظم داخلی و رعایت شئونات در داخل سالن برگزاری کنسرت مورد توجه جدی باشد تا شاهد بی‌نظمی در اجرای کنسرت‌ها نباشیم.

امر به معروف و نهی از منکر ۲ فریضه از فروع دین مبین اسلام بوده که بار‌ها بر اجرای آن در آیات قرآن کریم تاکید شده است.
امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و افرادی که این فریضه بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: