* مسلمانان دست‌به‌دست هم داده و کشمیر را نجات دهند
پ
کد خبر : ۱۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ -19 August 2019
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای در خصوص حوادث دردناک کشمیر، از مسلمانان خواست دست‌به‌دست هم داده و این منطقه را نجات دهند.
به گزارش«آزادی»، در این بیانیه آمده است: کشمیر منطقه بسیار سرسبزی است که جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد و به همین دلیل موردعلاقه هند و پاکستان است.

بیانیه می‌افزاید: سال‌ها کشمیر به دو ایالت تقسیم‌شده؛ ایالتی که در اختیار پاکستان و ایالتی در اختیار هندوستان است و فراموش نکنیم که اکثریت مردم کشمیر مسلمان‌اند.

بیانیه ادامه یافته است: گویا به‌تازگی هند به این فکر افتاده است که بر تمام کشمیر غلبه کند و این منطقه حساس و پرجاذبه را در اختیار بگیرد. ای‌کاش از طریق دیپلماتیک وارد می‌شد، ولی زورگویی را ترجیح داده و با لشکر عظیمی که به آنجا اعزام داشته، عدّه زیادی را به خاک و خون کشیده یا بازداشت کرده است.

بیانیه حاکی است: حل مساله کشمیر از طریق دیپلماتیک ممکن است. اینجاست که مسلمین جهان باید این منطقه از جهان که اکثریتش مسلمان هستند را فراموش نکنند و برادران اسلامی خود را از زیر فشار هندوستان نجات دهند. چراکه بی‌تفاوتی در این راه در پیشگاه خدا مسئولیت فراوان دارد.

در این بیانیه اضافه‌شده است: البته و صدالبته امیدی به مراکز جهانی نیست، آن‌ها از اینکه مسلمانان و هندو‌ها به دست یکدیگر کشته شوند سود می‌برند. مسلمین باید احساس مسئولیت کنند والا در پیشگاه خدا پاسخی ندارند.

دولت هند روز دوشنبه ۵ اوت (۱۴ مردادماه جاری) کل اصل ۳۷۰ قانون اساسی ازجمله «ماده ۳۵ ای» این اصل، در آن امتیازات ویژه‌ای به مردم ایالت جامو و کشمیر داد را لغو کرد. بلافاصله پس‌ازاین تصمیم ده‌ها هزار نیروی نظامی ارتش هند به این منطقه وارد شدند، برنامه مراسم زیارت مذهبی هندو‌ها لغو، مدارس و دانشگاه‌ها بسته و از گردشگران خواسته شد که منطقه را ترک کنند. خطوط تلفن و سرویس‌های موبایل و اینترنت قطع‌شده است و سیاستمداران محلی در بازداشت خانگی قرار دارند.

در درگیری مردم معترض با نیرو‌های ارتش هند ده‌ها تن کشته و مصدوم شده‌اند. اکثر جمعیت کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هند و پاکستان بیش از ۷۰ سال است که در رابطه با کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، مسلمانان ، کشمیر ، نجات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: