* اژه ای: مطالبه مردم، برخورد با هنجارشکنان است
پ
کد خبر : ۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ -18 August 2019
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه امروز مردم از برخی ناهنجاری‌های انجام شده توسط عده‌ای معدود، ناراضی هستند، گفت: باید با کمک سایر دستگاه‌ها و با حکمت، تدبیر و قاطعیت نسبت به رفع این ناهنجاری‌ها اقدام کرد.
به گزارش «آزادی» حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری قم در مرکز آموزش قوه قضائیه این استان، وی با بیان اینکه باید از اختیاراتی که به عهده داریم در جهت رفع رنجش مردم استفاده کرد، اظهار داشت: امروز عده‌ای معدود در تلاش برای قانون شکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌های جامعه با همدستی برخی اغیار برای به قهقرا کشاندن جامعه هستند که مردم انتظار برخورد با این افراد را دارند.

این مقام قضایی اضافه کرد: در شرایط کنونی مردم این توقع به حق را دارند که با مفسدان شامل فساد اخلاقی، اجتماعی، مواد مخدر و سایر مفاسد و همچنین برخی کم کاری‌ها در دستگاه‌های دولتی برخورد قاطع، سریع، دقیق و بدون تبعیض انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه آنان هرگز از تبعیض و بی عدالتی نخواهند گذشت، ادامه داد: رسیدگی به قضات و ارتقای انگیزه کارمندان و قاضیان دستگاه قضایی موجی می‌شود تا خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع در شرایط بهتری رقم بخورد.

اژه‌ای دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حوزه قضایی قم با حوزه قضایی سایر استان‌ها باید متفاوت باشد، اظهار داشت: انتظار از قم این است که در تمام ابعاد، برای کشور الگو باشد.

معاون اول قوه قضائیه، با بیان اینکه روند بررسی برخی پرونده‌ها در این استان بسیار طولانی شده است، ادامه داد: رفع اطاله دادرسی برخی پرونده‌ها نیازمند کار جهادی و ابتکاری است.

وی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام خلیلی رئیس کل سابق دادگستری قم، گفت: ۱۴ سال در مدیریت حوزه قضایی استان و ارائه خدمات بسیار با وجود تمام محدودیت‌ها کار ساده‌ای نیست که باید از وی در راستای ارتقای امور قضایی در استان تشکر کرد.

محسنی اژه‌ای افزود: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در حوزه قضایی قم، همچنان با وضع مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد که نیازمند کار و ابتکار جدید در این راستا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت و تلاش حوزه قضایی قم جای تقدیر دارد، اظهار داشت: بسیاری از مدیران دستگاه قضایی کشور تکلیف مدار هستند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

معاون اول قوه قضائیه، با تاکید بر مدارا کردن با مردم و تکریم ارباب رجوع ادامه داد: مردم ولایتمدار و انقلابی کشور به ویژه قم به تحقیق سزاوار خدمت هستند و باید مسئولان همواره خود را بدهکار و خادم مردم بدانند.

وی با تاکید بر توجه قوه قضائیه به تکریم کارمندان و قضات دستگاه قضایی اظهار داشت: توجه به رفع مشکل کارمندان و قضات و همچنین کاهش فشار کاری از جمله موضوعات دارای اولویت قوه قضائیه است.

محسنی اژه ای، ادامه داد: کاهش پرونده‌های ورودی در دستور کار دستگاه قضایی است که باید در این راستا اقدام‌های با مشارکت مردم انجام شود تا ورودی پرونده به دستگاه قضایی کاهش یابد.

معاون اول قوه قضائیه، اظهار داشت: ظرفیت اسمی شورای حل اختلاف به تنهایی جوابگو نیست بلکه باید از تمام ظرفیت مردمی از جمله حوزه‌های علمیه و مساجد در راستای حل و فصل دعاوی و صلح و سازش استفاده شود.

وی تاکید کرد: در فضای مسموم کنونی و در جنگ روانی دشمن که حق و باطل و راست و دروغ را به هم آمیخته و تشخیص برخی موضوعات را نه تنها برای همه بلکه برای خواص نیز دشوار کرده است، رعایت تقوا در تمام امور بیشتر نیاز است.

در این آئین از خدمات حجت الاسلام حمزه خلیلی تقدیر و حجت الاسلام علی مظفری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری قم معرفی شد.

مظفری پیش از این سابقه ریاست کل دادگستری خراسان رضوی را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: