* شاهکار هماهنگ دو خودروساز بزرگ وطنی در فاز قضایی؟! +تصویر
پ
کد خبر : ۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ -17 August 2019
دو خودروساز وطنی که در افزایش قیمت، پیش فروش های عجیب، تاخیر در تحویل، کیفیت نازل و بسیاری از ویژگی های منفی نیز با یکدیگر رقیب هستند، ظاهرا در فاز قضایی نیز قرار نیست دست از رقابت بردارند!

دو خودروساز وطنی که در افزایش قیمت، پیش فروش های عجیب، تاخیر در تحویل، کیفیت نازل و بسیاری از ویژگی های منفی نیز با یکدیگر رقیب هستند، ظاهرا در فاز قضایی نیز قرار نیست دست از رقابت بردارند!


به گزارش «آزادی»، این را می شود از اخباری دریافت که طی یکی دو روز اخیر منتشر شده اند و یکی از آنها حکایت از ممنوع الخروجی مدیرعامل سایپا دارد و دیگری از مسدود شدن حساب های بانکی مدیرعامل ایران خودرو خبر می دهد.


دو خبری که مستند یکی، تصویر حکم صادر شده توسط بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت است که در اسفندماه سال گذشته منتشر شده و اگر تکذیب نشود، هنوز اعتبار زمانی اش منقضی نشده و دیگری، تصویر بخشی از نامه که ظاهرا بانک مرکزی چند روز پیش ابلاغ کرده است.


البته اعتبار این دو سند مورد تایید هیچ نهادی قرار نگرفته و صرف وجود نام «سیدجواد سلیمان» و «هاشم یکه زارع»، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور در آنها را نمی توان ملاک بر صحت ادعاهای مطرح شده گذاشت، حتی اگر این اسناد در رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر شده باشد.


این در حالی است که پیشتر مقامات قضایی از شکل گیری پرونده ای در شرکت خودروسازی سایپا خبر داده و حتی سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرده بود که این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ تن ایشان در بازداشت به سر می برند. پرونده ای که به گفته اسماعیلی برخی از بازداشتی هایش از مدیران سایپا هستند.


به این موارد، ثبت نام و واگذاری خودرو [خارج از روال قانونی] در این شرکت با همراهی و همکاری برخی نمایندگی های سایپا و برخی مدیران این خودروسازی را می توان افزود که بر اساس آن، ممنوع الخروج کردن مدیرعامل سایپا اقدام عجیبی نیست؛ حکمی که قابلیت تمدید دارد و بعید نیست به زودی خبر تمدید آن رسانه ای شود.


البته دلیل مسدود شدن حساب های مدیرعامل ایران خودرو چیز دیگری است؛ نامه اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی و همچنین حکم قضایی بازپرس شعبه ۱۴ ناحیه ۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب تهران که مشخص نیست علت صدورشان چیست، هرچند نوع حکم صادر شده حکایت از وجود بدهی دارد.


این ادعا هم به مانند ادعاهای قبلی تایید نشده، هرچند تکذیبی هم به دنبال نداشته است. موضوعی عجیب که بسیاری آن را حمل بر صحت این اخبار می کنند تا نتیجه بگیرند دو خودروساز بزرگ حتی در پرونده های قضایی نیز پا به پای یکدیگر پیش می روند و قصد ندارند از هم جا بمانند. رقابت در مسیری مخالف پیشرفت و ترقی.


رقبایی که تا این لحظه ترجیح داده اند به اخبار منتشر شده واکنشی نشان ندهند، در حالی که همتایانشان در سراسر جهان به سرعت به این دست اخبار واکنش نشان می دهند تا مبادا ارزش سهام شان سقوط کند و بازار رقابت را به دیگران ببازند و زیان شان افزون تر از تبعات پرونده قضایی شود.

شاهکار هماهنگ دو خودروساز بزرگ وطنی در فاز قضایی؟! +تصویر

 

 

 

شاهکار هماهنگ دو خودروساز بزرگ وطنی در فاز قضایی؟! +تصویر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: